گرانی ناگهانی «پلی‌استیشن ۵»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سونی در ساعات آغازین روز پنجشنبه، شوک خبری بزرگی را به طرفداران کنسول‌های سری پلی‌استیشن ۵ وارد کرد.افزایش قیمت مذکور در هر دو مدل پلی‌استیشن ۵ با درایو و بدون درایو اعمال می‌شود و در شش نقطه جهان فورا و در ژاپن ۲۴ شهریور اعمال می‌شود. «سونی» در اطلاعیه‌اش افزایش قیمت‌های مربوط به هر منطقه را جداگانه برای نقاطی که بیشترین فروش را دارد منتشر و اعلام کرده است که بازارهای منتخب نیز در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت خواهند بود.

قیمت‌های اعلام شده مربوط به آسیا و اقیانوسیه و آمریکای مرکزی و شمالی و مناطقی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا می‌شود. جالب آن است که کشور آمریکا فعلا از گرانی کنسول محبوب «سونی» جان سالم به در برده است. به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت هر دو مدل PS5 در تمامی مناطق از نظر ارزی یکسان است.

بنابراین، اگر به ‌صورت درصدی حساب شود، مدل ارزان‌تر PS5 بدون درایو دستخوش افزایش بیشتری است. درحالی ‌که درصد افزایش قیمت در کانادا از سایر نقاط کمتر است، اروپا و ژاپن و چین شاهد بیشترین میزان افزایش بوده‌اند. «سونی» جهش قیمت‌های اخیر را به دو عامل اقتصادی نسبت می‌دهد: افزایش تورم و کاهش ارزش بی‌سابقه ین ژاپن. ازآنجاکه آمریکایی‌ها نیز از دو عامل مذکور مصون نیستند، شاید نتوان به تضمین «سونی» مبنی‌بر افزایش نیافتن قیمت‌ها در این کشور چندان دل‌ بست. افزایش قیمت اخیر به‌دنبال انتشار اخبار مشابهی از بخش واقعیت مجازی «متا» رخ می‌دهد که ماه گذشته قیمت سیستم Quest 2 VR را ناگهانی بالا برد.

«متا» سعی کرد با دادن پیشنهاد دانلود رایگان بازی ریتم‌اکشن Beat Saber که معمولا با قیمت ۳۰ دلار فروخته می‌شود، افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری جهانی خود را کمی تلطیف کند.

«سونی» هنوز پیشنهاد مشابهی برای دریافت رایگان عنوانی را نداده است، ولی به‌نظر نمی‌رسد افزایش قیمت شرکت ژاپنی در کل نقاط از ۱۳ درصد بیشتر شود. این درحالی است که «متا» قیمت محصولات خود را از ۲۵ تا ۳۳ درصد افزایش داده بود.

جالب است که «سونی» روز سه‌شنبه، در زمان معرفی سیستم واقعیت مجازی جدیدش، یعنی پلی‌استیشن VR2، درباره قیمت آن هیچ اظهارنظری نکرد.
شاید این شرکت قصد دارد با درنظر گرفتن واقعیت‌های موجود بازار، وقت بیشتری برای قیمت‌گذاری افزونه جدید PS5 بخرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 284467
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا