رئیسی: زحمات کادر درمان با هیچ ترازویی قابل اندازه‌گیری نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز شنبه در همایش ملّی «خدمت ماندگار؛ بزرگداشت خادمان سلامت» که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت و همچنین با گرامیداشت روز داروساز و روز پزشک، اظهار داشت: باید از مقام پزشکان، داروسازان و پرستاران و کادر بهداشت صمیمانه قدردانی کرد که در صیانت از جان مردم با ایثار و ازخودگذشتگی خوش درخشیدند.

رئیس جمهور با اشاره به اقسام خدمت، افزود: یک نوع خدمت، با انگیزه کسب منفعت است که خدمتی منفعت‌گرا با نگاه مادی گرایانه است اما نوع دوم خدمت، در بشردوستی و نگاه انسان دوستانه ریشه دارد که نگاه اومانیستی و انسان مدارانه است.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: خدمت سوم اما برای خداست و به خدمت، ماندگاری و جاودانگی می‌دهد که فقط به تشکر مخدوم نمی‌انجامد، بلکه نگاه خدمتگزار به جایگاه اصلی است؛ چون می‌داند راه رضایت خدا از رضایت خلق می‌گذرد.

وی ادامه داد: جلب رضایت ماندگار در یک خدمت ماندگار خواهد بود و اگر کسی از او قدردانی نکرد، احساس نقص و کاستی و سنگینی نمی‌کند؛ چون دل را در گرو یک جایگاه برتر گذاشته و این هم نوعی از خدمت است که با ارزش‌های مادی قابل جبران نیست.

دیدگاه‌های جامعه پزشکی و پرستاری در تدوین طرح و لوایح مورد توجه قرار می‌گیرد

رئیس جمهور با طرح این سوال که جبران زحمات کسی که ماه‌ها به دیدار خانواده خود نرفته و در کادر درمان بوده چگونه ممکن است؟، گفت: هیچ ترازویی نمی‌تواند این خدمت را بسنجد و اندازه‌گیری کند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم قدردان زحمات پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همه فعالان عرصه سلامت هستند، بر لزوم بهره‌مندی ارکان حاکمیت از ظرفیت‌ها و کمک‌های جامعه پرستاری و پزشکی تأکید و خاطرنشان کرد: مشورت با پزشکان و پرستاران سرمایه بزرگی برای وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس است و در تدوین همه طرح‌ها و لوایح و همچنین تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای جامعه پزشکی، نگاه‌های و دیدگاه‌های شما باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای بسیاری معترفند ایران حرف برتر در جامعه پزشکی می‌زند، افزود: امروز که فرهیختگان ما مورد توجه کشورهای منطقه و جهان هستند، مشاوره و مشورت گرفتن از جامعه پزشکی و پرستاری، سرمایه و پشتوانه‌ بزرگی برای ماست. 

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز داروسازان ایرانی احساس هیچ‌گونه ضعف و کاستی نمی‌کنند و در تولید بسیاری از داروها توانمند هستند و با توجه به امکانات و درآمد مطلوبی که در پارک‌های علم و فناوری و بخش دارویی کشور وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی در این حوزه می‌تواند مهاجرت معکوس ایجاد کند.

آیت‌الله رئیسی در عین حال متذکر شد که ضرورت دارد به میزان توانایی و علم و فناوری به‌کار گرفته شده در داروسازی، به مسأله ارتقای علم نیز توجه جدی شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی به این میزان علم بسنده نکنند تا در هر جایگاه علمی به جایگاه برتر و بالاتری دست یابند.

وی از فعالان عرصه سلامت و جامعه پزشکان و داروسازان کشور به‌عنوان “اصحاب ما می توانیم” یاد کرد و از آنها خواست که برای ارتقای جایگاه ایران در این حوزه‌ها، بیش از پیش تلاش مجاهدانه داشته باشند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 284649
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا