آخرین وضعیت پروازهای عتبات/احتمال پرواز فوق العاده برای ایرانی‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:   در پی حوادث اخیر عراق و برخی آشوب‌ها در بغداد پایتخت این کشور و تعدادی از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی عراق که با استان‌های غربی و جنوب غربی کشورمان هم مرز هستند، به دستور دولت عراق مرزهای زمینی و هوایی این کشور به روی همه مسافران و زائران بسته شده است.

همچنین سازمان‌های هواپیمایی کشوری ایران و عراق در اطلاعیه‌های هوانوردی جداگانه‌ای که خطاب به فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی دو کشور صادر کرده‌اند، از توقف پروازهای میان ایران و عراق تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند.

یکی از مسافرانی که در فرودگاه نجف بود، در تماس با خبرنگار مهر از توقف پروازها به ایران و بازگشت برخی از ایرانیان حاضر در این فرودگاه به هتل‌های محل اقامتشان خبر داد.

منبع آگاه در فرودگاه امام: همه پروازهای ایرلاین‌های ایرانی و عراقی به دو کشور متوقف است

یک منبع آگاه در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به خبرنگار مهر از توقف پروازهای این فرودگاه از عصر دیروز دوشنبه ۷ شهریور تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: انجام پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره) به نجف و بغداد از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران ممنوع شده و فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز از پذیرش هر گونه هواپیما خودداری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر حتی پروازهای ایرلاین‌های عراقی شامل العراقیه و فلای بغداد نیز انجام نمی‌شود.

تلاش برای بازگرداندن ایرانیان مانده در فرودگاه‌های نجف و بغداد

گفتنی است حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از تلاش این سازمان برای اعزام هواپیما جهت بازگرداندن ایرانیانی که در فرودگاه‌های نجف و بغداد سرگردان هستند، خبر داده است.

گزارش‌های رسیده حاکی است تا کنون خبری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری عراق برای پذیرش پروازهای اضطراری نیست.

سرپرست فرودگاه امام: تمام پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به عراق متوقف شده است

همچنین سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از لغو تمام پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد بغداد و نجف تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مسافران برای تعیین وضعیت یا دریافت هزینه‌های پرداختی به آژانس مربوطه که بلیت تهیه کرده‌اند مراجعه کنند.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: به محض تغییر در وضعیت پرواز و مشخص شدن وضعیت از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی انجام خواهد شد؛ اما حسب نوتامی که توسط عراق رسیده، صراحتاً ذکر شده به دلیل نگرانی‌های امنیتی، کلیه پروازها به بغداد و نجف تعلیق شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران: به دلیل شرایط امنیتی عراق، کلیه پروازها به عتبات متوقف شد

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط امنیتی پیش آمده در کشور عراق، کلیه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به مقاصد فرودگاه‌های شهر نجف و بغداد تا اطلاع ثانوی، لغو شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 285576
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا