کاهش ۲۷ درصدی صدور پروانه ساختمانی کشور در سال ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بررسی نتایج طرح  «گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد:

الف- شهر تهران

سال گذشته تعداد ۴۴۵۴۹ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده بود که نسبت به سال گذشته حدود ۱۶.۲ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ۷.۸ واحد بوده است.

تعداد ۵۶۸۳ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در سال ۱۴۰۰ صادر شد که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۷.۷ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در سال ۱۴۰۰ بالغ ‌بر ۸۶۷۸ هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال ۹۹ حدود ۹ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود ۱۵۲۷ مترمربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹۵۱۴۱ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده بود که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۹.۵ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ۳.۱ واحد بوده است‌.

تعداد ۱۲۷۷۹۱ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور طی سال گذشته صادر شد که نسبت به سال قبل از آن حدود ۲۶.۷ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در سال ۱۴۰۰ حدود ٧۶٣٢۴هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۵۹۷ مترمربع بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 286175
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا