شیران و ارتقا به رتبه ۳۰ در ارزندگی سهم

به گزارش جهان صنعت نیوز:   این شرکت با انتشار عملکرد مرداد ماه خود نشان داد در زمینه فروش در ریل صعودی خوبی قرار گرفته است و هم در زمینه فروش کمی و هم در زمینه قیمتهای فروش شرکت در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد.

شیران در ۶ ماهه با فروش ۲۸۶۰ میلیاردی محصول به سود ناخالص ۱۱۴۰ میلیاردی رسیده است.

حال در ۲ ماهه فروش ۱۳۱۰ میلیاردی داشته و پیش بینی می شود فروش ۳ ماهه سوم سال مالی شرکت به رقم ۲۰۰۰ میلیارد تومان برسد: پس همانطور که مشاهده می شود شرکت در ۳ ماهه سوم سال مالی پیش رو کولاک کرده و انتظار سودسازی بسیار بالایی در قالب گزارش ۹ ماهه از این سهم می رود.

طی رتبه بندی انجام شده مشاورین سرمایه گذاری، شیران موفق به کسب رتبه ۳۰ شده است و تارگت مورد نظر از دید تحلیلی نیز محدوده ۱۳۰۰ تومان برآورد شده است.

سهم با سود تحلیلی ۱۳۵ تومانی که تا سطوح ۱۴۰ الی ۱۵۰ تومان هم جای رشد دارد با پی برای فعلی ۶ ،جای رشد قیمتی بسیار خوبی را خواهد داشت.

همچنین انتظارات آتی با گزارش مرداد ماه در سهم شکل صعودی به خود گرفته است. با پایان دوره مالی ۳ ماهه سوم سال جاری و در پیش بودن صورت های مالی ۹ ماهه که انتظار تحقق سود بالایی طبق برآوردهای فروش صورت گرفته استارت رشد خوبی را در این سهم داریم.

دوعامل به این امر کمک شایانی خواهد کرد:

ابتدا داشتن موجودی بسیار خوب در شرکت

شیران توانسته در عملکرد ۸ ماهه خود به فروش ۴۱۷۰ میلیارد تومانی برسد که این فروش به نسبت دوره مشابه سال قبل رشد ۱۹ درصدی را تجربه می کند.

این شرکت هم در زمینه فروش مقدار هم در زمینه نرخ های فروش توفیق بسیار خوبی را به همراه داشته است.

نرخ های فروش شرکت در مرداد ماه به نسبت دوره ۷ ماهه قبل از آن با رشد بسیار خوبی مواجه شده است به طوری که دردو محصول اصلی به ترتیب ذیل شاهد تغییرات مثبت نرخ های فروش هستیم:

نام محصول          متوسط قیمت ۷ ماهه            متوسط قیمت مرداد ۱۴۰۱     درصد تغییرات

الکیل بنزن خطی داخلی        ۳۹.۴۰۰.۰۰۰      ۴۶.۱۴۰.۰۰۰      ۱۷%

الکیل بنزن خطی صادراتی    ۴۱.۷۰۰.۰۰۰      ۴۶.۷۰۰.۰۰۰      ۱۲%

نرمال پارافین مازاد داخلی     ۲۳.۸۰۰.۰۰۰      ۳۲.۰۰۰.۰۰۰      ۳۴%

نرمال پارافین مازاد ۲۵.۲۰۰.۰۰۰      ۳۸.۳۰۰.۰۰۰      ۵۲%

همانطور که مشاهده می شود روند تغییرات قیمت محصولات شرکت با شیب صعودی بسیار خوبی همراه و تأثیرات این امر در صورتهای مالی ۳ ماهه سوم سال مالی شیران یعنی گزارش ۹ ماهه اثر گذار خواهد بود.

همچنین شرکت همچنان در محصولات خود ذخیره خوبی داشته و با فروش تمامی محصولات، فروشش نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت. به عبارتی فروش محصولات شرکت حالا با قیمتهای بالاتری نیز انجام و شاهد فروش های ماهانه قابل توجه تری نیز خواهیم بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 286513
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا