خدمات و هزینه‌های باورنکردنی تورهای لاکچری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تور لوکس آفریقای جنوبی با گشت هلی‌کوپتر و سافاری، تورهای اروپایی که در چندین کشور با تفریحات جالب توجه برگزار می‌شوند و تورهای ترکیبی آمریکای جنوبی از آن جمله‌اند.

در این گزارش سعی می‌کنیم خدمات و هزینه‌های چند مورد از جالب توجه‌ترین تورهایی را که از ایران به مقاصد بین‌المللی برگزار می‌شود بررسی کنیم.

*تور آفریقای جنوبی با سافاری و هلی‌کوپتر

تور آفریقای جنوبی یکی از جالب توجه‌ترین تورهایی است که از ایران به مقاصد بین‌المللی آن هم با آپشن‌های متنوع برگزار می‌شود. در یکی از تورهای لاکچری آفریقای جنوبی خدماتی شامل فول گشت در تمام شهرها به همراه گشت هلیکوپتر و سافاری و اقامت در بهترین هتل‌ها ارائه می‌شود.

هزینه‌های این تور با احتساب هزینه ۴۳ میلیون تومانی بلیت هواپیمای قطر ایرلاینز که یکی از بهترین خطوط هوایی جهان است و هزینه ۷۸ میلیون تومانی اقامت در اتاق یک تخته هتل پنج ستاره «رادیسون بلو» ۱۲۱ میلیون تومان آب می‌خورد. به این هزینه البته باید هزینه‌های ترانسفر بین شهری و خریدهای احتمالی و هزینه ناهار و شام را هم اضافه کرد.

اگر قصد داشته باشید که این تور کمی جذاب‌تر کرده و گشت و گذاری کامل‌تر در کشور آفریقای جنوبی داشته باشید باز هم هزینه‌های جانبی‌تان افزایش می‌یابد.

تور ترکیبی۱۳ روزه  آفریقای جنوبی شامل  چهار شب کیپ‌تان، دو شب دوربان، دو شب سان‌سیتی، دو شب پارک جنگلی و دو شب ژوهانسبورگ ۱۰۱ میلیون تومان هزینه دارد. در این تور هزینه‌های اجرای گشت هلیکوپتر بر فراز شهر کیپ‌تان و گشت کشتی جهت بازدید از جزیره فوک‌های دریایی نیز در نظر گرفته شده است. با احتساب بلیت رفت و برگشت هزینه این تور تجملاتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

در این تور بازدید از سواحل زیبا و دیدنی کمبس بی و کلیفتون، ‏بازدید از منطقه کیپ پوینت و دماغه امید نیک، گشت کروز بر روی اقیانوس جهت دیدن جزیره فوک‌های ‏دریایی، بازدید از محل تجمع پنگوئن‌های گرمسیری آفریقایی، مزرعه شترمرغ‌ها و شهر سایمون که ‏سمبل نیروی دریایی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود، انجام می‌گیرد.

همچنین گشت هلیکوپتر، بازدید از جزیره رابین و زندان نلسون ماندلا، دیدن کوسه‌های سفید و استفاده ‏از گشت کروز روی اقیانس اطلس در این تور قابل ارائه هستند.

در سان‌سیتی آفریقای جنوبی هم بازدید از پارک کرکودیل‌های آفریقایی، بالن سواری، جت ‏اسکی‎ و همچنین استفاده از استخر و پارک آبی و تفریحات دیگر در نظر گرفته شده است. اگر اهل ماجراجویی باشید گشت سه ساعته در پارک حیات وحش ژوهانسبورگ نیز در انتهای این سفر شما را حسابی به وجد خواهد آورد.

*تورهای تجملاتی پرطرفدار آنتالیا

در حالی که این روزها تورهای اکونومی آنتالیا با قیمت‌های ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومانی در حال برگزاری است، هزینه تورهای لاکچری این شهر ساحلی ترکیه با ارائه خدماتی نظیر سافاری و رفتینگ -قایق‌سواری در آب‌های خروشان- ۶۶ میلیون تومان هزینه دارد. باتوجه به هزینه ۲۰میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت با پرواز تورکیش ایرلاین هزینه‌های سفر لاکچری به آنتالیا و اقامت در هتل پنج ستاره مجموعا ۸۸ میلیون تومان برآورد می‌شود.

حال اگر فکر دریافت خدماتی نظیر استفاده از کشتی کروز و یا افزایش گشت‌ها را نیز در سر داشته باشید هزینه‌ها از ۱۰۰ میلیون تومان هم بیشتر می‌شود. البته به این هزینه‌ها باید هزینه‌های ناهار و شام را نیز اضافه کرد.

نکته جالب در خصوص تورهای تجملاتی آنتالیا پرطرفدار بودن آنها است. به عنوان نمونه یک خانواده ۵ نفری تقریبا هر سال برای گشت و گذار تور لاکچری آنتالیا را انتخاب می‌کنند که با احتساب قیمت امروز آن، این سفر یک هفته‌ای حداقل ۵۰۰ میلیون تومان برایشان هزینه دارد.

*تورهای ترکیبی اروپا

در میان تورهای گران‌قیمتی که از ایران به مقاصد مختلف گردشگری دنیا برگزار می‌شود تور ترکیبی اروپا یکی از تورهای پرطرفدار و در عین حال بسیار پرهزینه است.

تور اسپانیا و فرانسه یکی از تورهای ترکیبی پرطرفدار اروپا است که برای تهیه بلیت رفت و برگشت هواپیما، ۸ شب اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، پرواز داخلی بارسلون به پاریس، بیمه مسافرتی، خدمات ویزای شینگن، ۲ گشت در هر شهر، تور لیدر فارسی‌زبان ۹۰ میلیون تومان هزینه دارد. اگر بخواهید هزینه ناهار و شام در طول سفر را هم محاسبه کنید هزینه این سفر حدود ۱۱۰ میلیون تومان به ازای هر نفر برآورد می‌شود.

تور یازده روزه ترکیبی اسپانیا، فرانسه و ایتالیا نیز یکی دیگر از تورهای پرهزینه و البته محبوب ایرانی‌ها است. خرید این تور با توجه به هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی آن برای هر خانواده‌ای به صرفه نیست. در نظر داشته باشید که یک خانواده ۵نفری برای تهیه این تور می‌بایست ۵۷۵ میلیون تومان هزینه کنند که با در نظر گرفتن هزینه ناهار و شام و سایر هزینه‌های اضافی و گشت‌ها مبلغ نهایی به ۶۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

در این سفر ترکیبی اروپا هر روز مسافران شاهد اتفاقات جالب و رویارویی با جاذبه‌هایی جدید هستند. در روز نخست پرواز به بارسلون ترانسفر به سمت هتل و تحویل اتاق انجام شده و بعد از استراحتی کوتاه گشت در میدان اسپانیا، تپه مونجوییک، موزه هنر کاتالان و پاساژ آرنا انجام می‌شود.

در روز دوم اما بعد از صرف صبحانه، گشت شهری بارسلون شامل ورزشگاه نیوکمپ، خیابان Passaig de gracia ، کاسا میلا، کاسا باتیو، میدان کاتالونیا، کلیسای ساگرادافامیلیا، خیابان لا رامبا،

(La boqueria)معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازار مواد  غذایی در دنیا، میدان کریستف کلمپ، اسکله، پاساژ لب آب Maremagnumساحل و پارک گویل انجام می‌شود.

در پاریس اما گشت کشتی‌سواری در رودخانه سن و بازدید از موزه لوور‌، میدان وندوم‌، کلیسای نوتردام (بازدید از نمای بیرونی) و عکاسی شانزه‌لیزه و میدان کنکورد انجام می‌شود.

در ایتالیا نیز بازدید از چشمه عشاق شهر رم، پله‌های اسپانیایی‌، رومن فروم و نمای بیرونی کولوسئوم رقم خورده و جاذبه‌های ایتالیا و میراث فرهنگی این کشور مورد بازدید قرار می‌گیرند.

در انتها باید گفت که باتوجه به برگزاری هر روزه تورهای لاکچری از ایران به مقاصد بین‌المللی، این تورها در کشور بسیار پرطرفدار هستند و حداقل بخشی از ایرانیان توانایی پرداخت هزینه‌های اینچنینی را دارند. طبیعتا اگر این سبک تورها طرفدار و متقاضی نداشتند برگزار نمی‌شدند و خیلی زود جای خود را به تورهای اقتصادی‌تر می‌دادند.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنی
شناسه : 286579
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا