سردار اشتری: گرانی، عامل رشد ۳۰ درصدی سرقت‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سردار اشتری دیروز در جلسه با رییس و اعضای جامعه مدرسان حوزه علمیه قم با اشاره به اجرای طرح «ناظر یک» در امر مقابله و برخورد با ناهنجارهای کشف حجاب در خودروها، اظهار کرد: ۸۱ درصد از افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده‌اند در همان پیامک بار اول پلیس، متنبه شده و دیگر تکرار نکرده‌اند.

وی افزود: این افراد اگر به تذکرات پلیس بی‌اعتنا باشند و مجددا تکرار کنند از آنها تعهد گرفته می‌شود، در صورتی که برای بار سوم تکرار کنند خودرو توقیف، به پارکینگ منتقل و در مرتبه چهارم برایشان پرونده تشکیل می‌شود و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از سال ۹۷ که قیمت‌ها افزایش یافت، آمار سرقت‌ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان‌دهنده این است که مسائل اقتصادی بسیار تاثیرگذار است و از طرفی نیز هزینه جرم پایین بوده و بازدارندگی لازم را ندارد. برابر قوانین موجود برای سرقت‌های خرد با ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال پرونده تشکیل نمی‌شود و سارق نیز به زندان نمی‌رود.

البته همه همکاران برای پیشگیری و برخورد با سارقان پای کار بوده و اقدامات علمی و عملی زیادی نیز در این رابطه صورت گرفته است.
با ارز ۴۲۰۰ تومانی غذای سگ وارد کشور می‌شد

اشتری با اشاره به ناهنجاری سگ‌گردانی گفت: این ناهنجاری نگرانی و ناراحتی آحاد جامعه و متدینان را فراهم کرده است، اکنون فقط در تهران بیش از ۳۷۰ فروشگاه غذای سگ وجود داشته و قبلا این غذاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد.

امکانات برخی کلینیک‌های درمان سگ بیشتر از برخی بیمارستان‌هاست

وی افزود: امروز در کشور کلینیک‌های درمان سگ وجود دارد که امکاناتشان بیشتر از برخی بیمارستان‌هاست، بنابراین مردم از فراجا انتظار برخورد دارند و ما هم نمی‌خواهیم فرافکنی کنیم، باید علاوه بر دستگاه‌های دخیل، حوزه علمیه نیز در خصوص مالیت نداشتن سگ، نظر فقهی را بیان کند.

اخبار برگزیده
شناسه : 286580
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا