خالق «اتریوم» نگران امنیت «بیت‌کوین»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طبق گزارش‌ها، «بوترین» نگران است که کارمزد شبکه «بیت‌کوین» به تنهایی انگیزه کافی برای ماینرها برای محافظت از این شبکه نباشد. به گفته خالق «اتریوم»، در بلندمدت، امنیت «بیت‌کوین» به طور کامل از کارمزدها ناشی می‌شود و به نظر می‌رسد که «بیت‌کوین» در به دست آوردن سطح درآمد مورد نیاز برای ایمن‌سازی سیستم خود چندان موفق نبوده است. «بوترین» می‌گوید: «کارمزد بیت‌کوین حدود ۳۰۰ هزار دلار در روز است و در طول پنج سال گذشته رشد چندانی نداشته است.»

علاوه بر این، «بوترین» ادعا می‌کند که فرآیند اجماع اثبات کار (PoW) دارای آسیب‌پذیری است که ممکن است امنیت داده‌های کاربران را به خطر بیندازد. به گفته او، اثبات کار در ازای هر دلاری که برای کارمزد تراکنش خرج می‌شود، محافظت بسیار کمتری نسبت به اثبات سهام (PoS) ارائه می‌دهد. در همین راستا، «بوترین» تخمین می‌زند که در آینده‌ای فرضی، زمانی که ارزش بازار «بیت‌کوین» به حدود ۵ تریلیون دلار برسد، تمام آنچه برای حمله موفقیت‌آمیز به سیستم مورد نیاز است، ۵ میلیارد دلار «بیت‌کوین» خواهد بود. به گفته «بوترین»، این واقعیت که ماکسیمالیست‌ها و ماینرهای «بیت‌کوین» حتی حاضر نیستند به جابه‌جایی شبکه اثبات سهام فکر کنند، وضعیت را حتی ناامن‌تر می‌کند.

بررسی الگوی زیگزاگ «بیت‌کوین» و پیش‌بینی حرکت‌های پیش‌رو

همچنین در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۱ «بیت‌کوین» پس از لمس سقف قیمتی ۶۹ هزار دلار روند نزولی خود را آغاز کرد که تا تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ ادامه داشت و پس از رسیدن به محدوده قیمتی ۳۳ هزار دلار متوقف شد. قیمت در این محدوده بار دیگر با حمایت مواجه شد که با اصلاح قیمت، صعود تا محدوده ۴۸ هزار دلار را تجربه کرد. «بیت‌کوین» با اصلاح قیمت تا محدوده ذکر شده بار دیگر وارد روند ریزشی شد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد قیمت پس از صعود به محدوده قیمتی ۲۵ هزار دلار در حال کسب مومنتوم برای صعودی دوباره است. پیش‌بینی ما این است که «بیت‌کوین» با تشکیل یک حرکت زیگزاگی دیگر، این‌بار تا محدوده قیمت ۳۲ هزار دلار صعود خواهد کرد. اما این فراز و فرودها از تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۱ در حال طی کردن مسیر حرکتی بزرگ‌تری هستند که حرکات صعودی و نزولی قبلی را در دل خود جای داده‌اند که در این صورت حرکت صعودی ذکر شده تا محدوده ۳۲ هزار دلار به عنوان اصلاح قیمت شناخته شده و انتظار می‌رود «بیت‌کوین» روند نزولی بزرگ‌تری را آغاز کرده و تا محدوده ۶ هزار دلار نزول کند.

تحلیل سناریوهای صعودی و نزولی پیش روی «اتریوم»

همچنین «اتریوم» پس از یک روند نزولی نسبتا قدرتمند سرانجام با برخورد به خط روند صعودی خود در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ در محدوده قیمتی ۸۸۳ دلار با حمایت این خط مواجه شده و روند صعودی دیگری را آغاز کرده است؛ روندی که با فراز و فرودهای پی‌درپی یک کانال صعودی تشکیل داده که تا به امروز «اتریوم» را در محدوده الگو محصور کرده است. در روزهای اخیر قیمت بار دیگر در محدوده ۱۴۰۰ دلار حمایت شده و وارد روند صعودی‌ای شد که انتظار می‌رود پس از برخورد با خط روند نزولی گذشته خود ریزش را از سر گیرد. اما این حرکت نزولی دو سناریو را پیش روی «اتریوم» قرار داده است: سناریوی اول، «اتریوم» پس از برخورد با کف کانال صعودی در محدوده حمایتی ۱۴۰۰ دلار حمایت شده و روند صعودی دیگری را آغاز کند. سناریوی دوم، «اتریوم» پس از برخورد با کف کانال، محدوده‌ حمایتی ۱۴۰۰ دلار را شکسته و به حرکت نزولی خود تا محدوده ۱۲۸۰ دلار ادامه خواهد داد (احتمال وقوع سناریوی دوم بیشتر است.)

معاملات «شیبا» و «دوج‌کوین» در هند آزاد شد

از سوی دیگر صرافی هندی Bitbns اعلام کرده است که امکان معاملات ارزهای دیجیتال «شیبا اینو»، «دوج‌کوین» و «ریپل» را برای کاربران خود فراهم آورده است. این صرافی، همچنین از طریق سوآپ‌های دائمی مارجین‌دار با «تتر»، تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دیگر از جمله «سولانا»، «اتریوم»، «کاردانو»، «پالیگان» و توکن بومی‌اش یعنی BNS را ارائه می‌کند.

کارمزد معاملاتی این صرافی، ۱/۰ درصد است که در مقایسه با معاملات اسپات بسیار کمتر است.همچنین، Bitbns اعلام کرده که مالیات در مبدا (TDS) برای معاملات آتی، کسر نمی‌شود. این صرافی، پلتفرم «فیوچرز» خود را در اوایل جولای راه‌اندازی کرد. این سیستم روی سیستم معاملات مارجین Bitbns ساخته شد که چهار سال پیش فعال شده بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۰ برابر لوریج بیشتری داشته باشند و همچنین با یک ابزار معاملاتی یکسان، موقعیت‌های لانگ و شورت را به‌طور همزمان، اتخاذ کنند. در پی تحقیقات قانونگذاران هندی در مورد چندین صرافی مظنون به پولشویی ارز دیجیتال، ماه گذشته، حساب بانکی Bitbns توسط قانونگذاران محلی مسدود شد و برداشت روپیه از این پلتفرم، مدتی به تعویق افتاد. پس از اعمال قوانین مالیاتی جدید بر ارزهای دیجیتال توسط دولت این کشور نیز که پلتفرم‌های معاملاتی را ملزم می‌کند ۱% TDS بر تراکنش‌های رمزارزی اعمال کنند، این صرافی کاهش قابل‌توجهی در حجم معاملات خود را تجربه کرد. بازار ارزهای دیجیتال هند به دلیل فقدان شفافیت مقرراتی با مشکلات مختلفی مواجه است.

تاریخ اجرای ارتقای «کاردانو» مشخص شد

همچنین بنیانگذار بلاکچین «کاردانو»، «چارلز هاسکینسون»، روز جمعه در یوتیوب خود اعلام کرد که این شبکه ۲۲ سپتامبر را به ‌عنوان تاریخ اجرای ارتقای واسیل در شبکه اصلی خود تعیین کرده است. این هارد فورک در ابتدا برای ژوئن سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، اما دو بار به تعویق افتاد. بر طبق گزارش‌ها، سه معیار اصلی برای انجام این ارتقا کامل شده‌اند.

یک) ۷۵ درصد بلاک‌های شبکه اصلی، توسط کاندیدای گره اصلی واسیل ایجاد شده‌اند. دو) ۲۵ صرافی به‌روزرسانی شده‌اند سه) ۱۰ برنامه غیرمتمرکز (DApp) برتر از لحاظ ارزش کل دارایی قفل‌شده (TVL) تایید کرده‌اند که خود را به نسخه پیش‌تولید ۱.۳۵.۳ به‌روزرسانی کرده و آماده ارتقای شبکه اصلی هستند. همچنین از بین ۱۲ صرافی ارز دیجیتال، MEXC و Bitrue کاملا ‌آماده این ارتقا هستند. صرافی «بایننس» تقریبا آماده ‌شده و «کوین بیس»، «آپبیت»، «وایت بیت»،BKEX و HitBTC نیز در حال آماده‌سازی هستند. توسعه‌دهندگان وعده داده‌اند که اجرای این هارد فورک، باعث مقیاس‌پذیری بیشتر و کاهش هزینه‌ها خواهد شد. این ارتقا شامل اولین ارتقای بزرگ به اسکریپت Plutus، زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده برای قراردادهای هوشمند در بلاکچین «کاردانو»، است. «پلوتوس» در ارتقای قبلی با نام «آلونزو» معرفی شد که در سپتامبر سال گذشته به انجام رسید. این هارد فورک به‌ افتخار «واسیل دابوف»، یکی از اعضای جامعه «کاردانو» که در سال ۲۰۲۱ درگذشت، نامگذاری شده است. در زمان نگارش این گزارش رمزارز ADA در محدود ۴۷/۰ دلار معامله می‌شود که بیش از ۳ درصد رشد نسبت به روز گذشته و حدود ۹ درصد رشد در مقایسه با هفته گذشته دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 286583
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا