آمادگی خودرویی‌ها برای راندن در جاده صعودی

علی هدیه *

از منظر ساختاری، کلیت صنعت خودرو الگوی مشابه با ساختار سیمتریکال را تشکیل داده و در نمادهای با ارزش بالای این صنعت، یعنی ایران خودرو و سایپا، شاهد این الگو هستیم. در نماد خساپا با خاتمه موج نزولی انتهایی در هر یک از محدوده های حمایتی ۱۷۰ یا ۱۵۰ تومان، می‌توان انتظار شروع صعود مجدد سهم را در قالب موج C داشت و هدف های پیش روی سهم محدوده های ۲۶۰ الی ۲۸۰ تومان خواهد بود. 

خساپا
خساپا

در نماد خگستر، نیز شاهد صعود پرشتاب و سپس اصلاح زمانی هستیم که از منظر کلاسیک در صورت کف قیمتی این موج اصلاحی، یعنی سطح حمایتی ۲۷۰ تومان، می‌توان انتظار داشت الگوی آن از جمله الگوی های ادامه دهنده یا از منظر تئوری امواج، الگوی زیگزاگ باشد و اهداف پیش روی آن محدوده ۵٫۰۰۰ تومان خواهد بود. 

خگستر
خگستر

در نمادهای ورنا و وساپا نیز شاهد ساختار مشابه با الگوی خگستر هستیم با این تفاوت که می‌توان به علت شتاب کمتر موج اصلاحی B، با شروع صعود مجدد شاخص کل، انتظار رشد بیشتری را نسبت به سایر نمادهای صنعت خودرو داشت. مهمترین شرط تایید این سناریو، حفظ کف حمایتی ۴۷۰ تومان در نماد ورنا و ۳۶۰ تومان در نماد وساپا می‌باشد و می‌توان از این سطوح به عنوان حدضرر از منظر  مدیریت سرمایه، استفاده کرد.

ورنا
ورنا
وساپا
وساپا

*کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 287513
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا