خودرویی ها سوار بر امواج صعودی؛ «خاهن» در مسیر نزولی

علی هدیه *

در ادامه تحلیل های صنعت خودرو در بازار سرمایه، به تحلیل نماد های خودرو، خاهن، خاذین و خمحرکه می پردازیم. برای نماد خودرو می‌توان انتظار شروع موج صعودی جدیدی را از سطح حمایتی ۲۰۰ تومان در سناریوی خوش‌بینانه یا ۱۷۰ تومان در سناریوی میانه داشت و این موج صعودی می‌تواند به مدت حداقل ۱ ماه ادامه داشته و هدف پیش روی آن، محدوده ۲۷۰ الی ۳۰۰ تومان خواهد بود.


در نماد های خمحرکه و خاذین نیز ساختار اصلاحی موج اخیر شباهت بسیار زیادی داشته و این ساختار در قالب الگوی مثلث خنثی شمارش شده که نوع شکل‌گیری موج E تعیین کننده سناریو مثلث خنثی یا انبساطی خواهد بود. محدوده های حمایتی برای خاتمه موج E از مثلث در نماد خمحرکه، ۳۶۰ و ۳۳۰ تومان و در نماد خاذین، ۲۰۰ و ۱۷۰ تومان است. برای تشکیل موج های صعودی مذکور، زمان مورد انتظار حداقل ۲ ماه بوده و اهداف پیش روی قیمتی، برای نماد خمحرکه محدوده های ۵۰۰ الی ۵۴۰ تومان و برای نماد خاذین، محدوده ۳۰۰ تومان خواهد بود.

ساختار اصلاحی نماد خاهن اما تا حد زیادی متفاوت از صنعت خودرو بوده و اکنون موج E از مثلث خنثی در الگوی میان مدتی آن در حال شکل‌گیری است. ساختار موج E نیز در قالب الگوی فلت نیز قابل شمارش بوده و می‌توان انتظار تشکیل موج نزولی C از فلت را داشت و پس از سقف تشکیل شده توسط موج D احتمالا شکسته خواهد شد.


*کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 288028
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا