بارش باران در برخی از استان‌ها/ خیزش گردوخاک در نوار مرزی کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:   کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز (شنبه،‌ ۱۹ شهریورماه) در استان‌های گیلان و مازندران، بخش‌هایی از گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران بارش باران پیش‌بینی شده است که بارش‌ها در برخی از مناطق به‌ویژه در ارتفاعات به شکل رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی افزود: بارش‌ها فردا  در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم دارد و روز دوشنبه نیز در ارتفاعات گیلان و مازندران و ارتفاعات جنوبی البرز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات هرمزگان و فارس و برای فردا، (یکشنبه) در دامنه‌ها و ارتفاعات هرمزگان،‌ استان فارس و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید خواهد بود، اعلام کرد: این شرایط در منطقه زابل به ویژه در شرق کشور سبب خیزش گردوخاک می‌شود و در استان‌های ایلام و خوزستان نیز در بعضی از ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در نوار مرزی دو استان مذکور خیزش گردوخاک را در پی دارد.

به گفته وی طی امروز و فردا آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف تا کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در برخی ساعات در پایتخت وزش باد را خواهیم داشت و بیشینه دما به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 288164
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا