ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی برای نوسازی بافت فرسوده کافی نیست

جهان صنعت نیوز| قلی‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آغاز ثبت نام برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این تسهیلات در کلانشهرها به میزان ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود که بازپرداخت آن با سود ۹ درصد محاسبه می شود.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته به نظر من با توجه به وضعیت بازار و گرانی مصالح ساختمانی، ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی برای نوسازی بافت فرسوده کافی و مطلوب نیست، اما قطعا این مسئله می تواند سرآغازی برای تقویت این حوزه محسوب شود.

وی گفت: به طور حتم به هر میزانی که اعتبار و سرمایه جدید به بازار ساخت و ساز مسکن تزریق شود، به همان میزان آثار مثبت آن را می توان در آینده بازار مشاهده کرد.

اله‌قلی‌زاده ادامه داد: دولت نسبت به بهبود وضعیت بازار مسکن خوشبین است و به صورت متداول، وعده اجرا و ارائه بسته های حمایتی جهت تولید مسکن را داده، از این رو امیدواریم در آینده ای نزدیک این قول ها عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مسئله نوسازی بافت فرسوده از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما دولت و وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی در مرحله ارائه طرح قرار دارند و هنوز این موضوع به درستی عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی کشور به ویژه کلانشهرها با مشکل کمبود مسکن مواجه هستند، حال به نظر من نوسازی بافت فرسوده و ساخت ساختمان های چند واحدی، می تواند بخشی از خلاء کمبود مسکن را حل کند.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 28833
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا