وغدیر در آستانه صعود

علی هدیه *

در تحلیل سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ (شماره ۴۹۸۰ روزنامه «جهان‌صنعت») تحلیل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد و غدیر صورت گرفت و پیش‌بینی شد با رسیدن غدیر به سطوح مقاومتی ۱۴۰۰ یا ۱۵۵۰ تومان، موج اصلاحی آن آغاز شود به صورتی که این موج اصلاحی در قالب اصلاح زمانی به اصلاح خود ادامه دهد و احتمال شکست سطح حمایتی ۱۳۰۰ تومان هم بسیار کم در نظر گرفته شد.

(تصویر ۱)

اکنون پس از گذشت ۵ ماه از تحلیل مذکور و آغاز موج نزولی شاخص کل، اصلاح غدیر در قالب اصلاح زمانی ادامه یافته و سطح حمایتی ۱۳۰۰ تومان حفظ شده است. انتظار می‌رود با آغاز روند صعودی جدید شاخص کل در پاییز سال ‌جاری، موج صعودی جدید غدیر آغاز شود. بر این اساس هدف پیش‌روی آن سطح دو هزار تومان خواهد بود و شرط تایید این سناریو، عدم شکست سطح هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. 

(تصویر ۲)

در ادامه اما ساختار اصلاحی نمادهای وخارزم (تصویر ۳) و آریان (تصویر ۴) مورد بررسی قرار گرفته و ساختار هر دو در قالب الگوی دیامتریک ۷ موجی شمارش شده که اکنون موج اصلاحی آخر، یعنی موج نزولی G در حال خاتمه یافتن بوده و می‌توان انتظار شروع موج صعودی جدید را داشت. مهم‌ترین اهداف قیمتی پیش‌رو برای هر یک از نماد‌های وخارزم و آریان، به ترتیب محدوده‌های ۵۵۰ و ۸۶۰ تومان در نظر گرفته خواهد شد و با آغاز موج صعودی شاخص کل، صعود مورد انتظار شکل خواهد گرفت.

 

(تصویر 3)

(تصویر ۴)

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 288338
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا