«آپارات‌گیم» فعلا به فعالیت‌اش ادامه می‌دهد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این مرکز در درخواست خود برای حمایت از بسترهای تولید و نشر محتوا و پلتفرم‌های داخلی، بر التزام به سند راهبردی فضای مجازی تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی در سال مزین به شعار تولید دانش‌بنیان، ضمن تاکید بر التزام به سند راهبردی فضای مجازی و پرهیز از اتخاذ تصمیمات خارج از این راهبرد کلان، از همگان می‌خواهد به حمایت از بسترهای تولید و نشر محتوا و سکوهای داخلی بپردازند. همچنین با تاکید بر اصل نظارت دقیق بر انتشار محتوا و لزوم پایبندی به قوانین اصرار دارد تا شرکت ارائه‌دهنده سرویس آپارات‌گیم جهت حفظ حقوق عامه کاربران فضای مجازی تا زمان بررسی موضوعات اختلافی و حصول نتیجه، تصمیم خود برای تعطیلی این سرویس را به تعویق انداخته و به خدمت‌رسانی به کاربران تداوم بخشد. در پی این اطلاعیه «آپارات‌گیم» در اطلاعیه‌ای خبر داد فعلا تصمیم تعطیلی این سرویس به تعلیق درآمده است.

در این اطلاعیه آمده که با توجه به اصرار مرکز ملی فضای مجازی در خصوص به تعویق انداختن تصمیم تعطیلی سرویس «آپارات‌گیم» تا زمان حصول نتیجه و رسیدگی به اختلاف تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربرمحور، این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد: «آپارات‌گیم» به دلیل اتهام‌های غیرحرفه‌ای رسانه‌ای ناشی از رویکرد سنتی، ابهام در نهاد رگولاتوری و عدم درک صحیح از پدیده‌های نوظهور، تصمیم به تعطیلی این سرویس گرفته بود؛ اما در صورت اصلاح و به‌روزرسانی قوانین تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربرمحور، همچنان قادر به ادامه فعالیت خواهد بود.

حواشی این ماجرا از حدود دو ماه پیش شروع شد که رییس سازمان صدا و سیما، «پیمان جبلی» فضای آپارات‌گیم را پر از محتوای مستهجن و شیطان‌پرستی توصیف کرده بود. این رویکرد صداوسیما با برنامه‌های مختلفی مثل سخنرانی و مقاله در روزنامه جام‌جم ادامه پیدا کرد. پس از آن، هفته گذشته مالک آپارات در پیامی ویدئویی خبر از تعطیلی سرویس «آپارات‌گیم» داد و گفت: «خسته شده‌‎ایم و می‌خواهیم نوع مواجهه خود را با این چالش تغییر دهیم. این میدان را به خودشان واگذار می‌کنیم. می‌توانند روی تلوبیون سرویس استریمینگ راه‌اندازی کنند.» سرویس «آپارات‌گیم» از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده و در این مدت حدود ۸۰ هزار کاربر دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 288380
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا