شایسته سالاری معیار انتخاب مدیران صنعت پتروشیمی باشد

جهان صنعت نیوز|  علی گلمرادی  با اعتقاد به اینکه باید مدیریت صنایع پتروشیمی خلیج فارسدر بندر ماهشهر و بندر امام خمینی به طور ویژه مورد توجه و اصلاح قرار گیرد، گفت: باتوجه به تحریم نفتی ایران، صنعت پتروشیمی جایگزین و فرصت خوبی برای درآمدزایی آن هم با ارزش‌افزوده قابل توجه است به همین دلیل استفاده از این ظرفیت متفاوت درآمدی، نیازمند مدیریتی موثر و تاثیرگذار است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تیم مدیریتی صنعت پتروشیمی باید بدون لحاظ گرایش سیاسی، باندبازی، رفاقت‌بازی و صرفا براساس شایسته‌سالاری چیدمان شوند، متاسفانه صنایع پتروشیمی از این نوع مدیریت محروم هستند.

وی به بیان مثالی درخصوص مدیریت غیراصولی در صنایع پتروشیمی خلیج فارس پرداخت و افزود: به‌عنوان مثال در هلدینگ خلیج فارس بخش بندر امام خمینی و بندر ماهشهر براساس سلایق شخصی و رفاقت‌بازی نسبت به انتخاب و چیدمان مدیران اقدام می‌شود، این مسئله سبب کاهش بهره‌برداری، نارضایتی بومیان، کارکنان قدیمی و باتجربه شده است، چراکه هلدینگ به جای ارتقاء این کارمندان مدیران غیربومی را بر می‌گزیند.

گلمرادی معتقد است به‌یقین نارضایتی نیروهای بومی شرکت‌های پتروشیمی، کم‌تعهدی آن‌ها به کار و آسیب به رشد و پیشرفت صنایع پتروشیمی را منجر خواهد شد، بنابراین وزیر نفت باید فکری اساسی درخصوص انتخاب مدیران در شرکت‌های پتروشیمی کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: شاید عملکرد شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس نسبتا قابل قبول باشد اما آنچه امروز در خروجی این شرکت‌ها دیده می‌شود، تمامی ظرفیت آن‌ها نیست، لذا می‌توان با تغییر و اصلاح شیوه مدیریت، بازدهی بیشتری داشت و ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی به دلیل سوءمدیریت و عدم بهره‌گیری از تمام توان منابع مادی و انسانی سازمانی موجود در منطقه به دنبال تعدیل نیرو هستند، مطرح کرد: متاسفانه در سال رونق تولید ملی تعدادی از نیروهای شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 28989
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا