هوش مصنوعی به ‌زودی بشر را نابود می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز: هوش مصنوعی پدیده‌ای فوق‌العاده در عصر فناوری است که فرآیند انجام بسیاری از کارها را تسریع کرده و بخشی از پیشرفت چشمگیر دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. این فناوری چندین‌بار سبب حل مشکلات پیچیده شده و تقریبا در روندهای مختلفی توسط برنامه‌نویسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال طی تحقیقات جدید و تخصصی که انجام شده، به‌نظر می‌رسد که این فناوری همیشه مفید نخواهد بود و توسعه پیشرفته آن روزی به ضرر نسل بشر تمام می‌شود.

براساس گزارشات، محققان دانشگاه «آکسفورد» و «گوگل» در کنار هم به نتایج قابل استناد و البته تاسف‌باری رسیده‌اند. بر این اساس، تهدیدات AI می‌تواند بر اساس مجموعه‌ای از شرایط و اتفاقات تغییر کند و گسترش بیابد. این اولین باری نیست که هوش مصنوعی به عنوان عامل احتمالی تهدیدکننده برای نسل بشر در نظر گرفته می‌شود، اما نتایج تحقیقات جدید «گوگل» و «آکسفورد» نیز جذاب است. محققانی که این مقاله را تنظیم کرده‌اند، ادعا می‌کنند که شرایط واقع‌گرایانه‌تری را در نظر گرفته‌اند. همچنین آنها ادعا می‌کنند که به دلیل انجام تحقیق طی شرایطی خاص، نتیجه‌گیری نزدیک به واقعیت داشته‌اند.

آنها تهدید هوش مصنوعی را نه یک امکان، بلکه نوعی احتمال تلقی کرده‌اند. تهدیدات AI می‌تواند از طریق نحوه ساخت، آموزش و برنامه‌نویسی آن متفاوت باشد. بنابراین احتمالات و راه‌های زیادی وجود دارد که نوعی از این هوش به شکل خبیثانه طراحی شود و در نهایت عامل نابودی بشریت باشد. سرپوش گذاشتن و پاک کردن صورت مساله نیز کمکی به حل مشکل نخواهد کرد و حتی اگر جلوی توسعه چنین هوشی گرفته شود، سرانجام روزی فرا می‌رسد که یکی از انواع هوش مصنوعی که روزانه با آن سر و کار داریم، دست به فتح کره خاکی بزند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری

شناسه : 289893
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *