ادای احترام به ملکه الیزابت؛ نمادها و رسوم مراسم

.به گزارش جهان صنعت نیوز:  صف عزادارانی که می‌خواهند به تابوت ملکه الیزابت ادای احترام کنند به قدری طولانی بوده که برخی تا ۳۰ ساعت برای ادای احترام به او در صف بودند.از بعدازظهر چهارشنبه جمعیت مردم تالار بزرگ وست‌مینستر را پر کردند. مردم در تا ساعت شش و نیم بامداد روز دوشنبه، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌توانند برای دیدار ملکه حضور پیدا کنند.

مراسم تدفین رسمی ملکه در روز دوشنبه خواهد بود. دولت به مردم هشدار داده است برای ورود به سالن وست مینستر ممکن است تا ۳۰ ساعت منتظر بمانند. مردم از کنار تابوت سربسته ملکه عبور خواهند کرد.تابوت ملکه روی یک سکو که به آن کاتافلاگ گفته می‌شود، قرار دارد. مردم از زیر تیرهای چوبی سقف تالار وست مینستر که از قرن یازدهم و قرون‌وسطی به‌جا مانده‌اند عبور خواهند کرد.

هر گوشه سکو توسط یکی از سربازان واحد ویژه خاندان سلطنتی محافظت می‌شود.تابوت با پرچم مخصوص سلطنتی پوشانده شده است و تاج سلطنتی به همراه دسته‌گلی از گل‌های رز سفید، گل کوکب، گوی و عصای سلطنتی روی آن قرار می‌گیرد.

تابوت ملکه

تالار بزرگ، قدیمی‌ترین بخش قصر وست مینستر است. آخرین عضو خاندان سلطنتی که در این تالار در منظر عموم قرار گرفت، ملکه مادر بود که مراسم او در سال ۲۰۰۲ برگزار شد و حدود ۲۰۰ هزار نفر برای دیدن تابوت او حاضر شدند. قبل از قرار گرفتن تابوت در تالار، جمعیت عزاداران خیابان‌های بین کاخ باکینگهام و وست مینستر را پرکرده بودند. این مسیر حرکت آرام و تشریفاتی انتقال تابوت ملکه به تالار وست مینستر بود.تابوت ملکه روی ارابه نظامی یگان سواره‌نظام ارتش سلطنتی که هفت اسب سیاه آن را می‌کشیدند به‌پیش رفت.یک اسب سیاه نظامی بزرگ جثه (۱۸۳ سانتیمتر) به نام لرد فایربرند که کاپیتان امی کوپر آن را هدایت می‌کرد، پیشگام صف مشایعت‌کنندگان تابوت بود و ریتم حرکت این گروه را تنظیم می‌کرد.

مهمانان مراسم خاکسپاری ملکه

مراسم خاکسپاری ملکه در کلیسای وست‌مینستر برگزار می‌شود و گنجایش حدود ۲۲۰۰ مهمان را دارد‌؛ مراسم خاکسپاری ملکه در روز دوشنبه یکی از بزرگ‌ترین گرد‌همایی‌های خانواده سلطنتی و سیاستمداران و رهبران جهان در چند دهه اخیر بریتانیا خواهد بود. دعوتنامه‌ها برای ۵۰۰ تن از رهبران دولت‌ها و کشور‌های خارجی که انتظار می‌رود در این مراسم حضور پیدا کنند، فرستاده شده است. از اکثریت رهبران جهان خواسته شده است که از پرواز‌های تجاری استفاده کنند و همگی دسته‌جمعی با اتوبوس‌های ویژه به غرب لندن منتقل خواهند شد. در این گزارش بنابر آخرین اطلاعات به حاضران و غایبان این مراسم خواهیم پرداخته شده است.

خانواده سلطنتی کشور‌های اروپایی

اعضای خانواده‌های سلطنتی سراسر اروپا که اقوام نسبی ملکه هستند در این مراسم حضور دارند. فیلیپ، پادشاه بلژیک و ملکه ماتیلده اعلام کرده‌اند که در مراسم حاضر خواهند شد. همچنین ویلم آلکساندر، پادشاه هلند همراه با ملکه مکسیما و مادرشان، پرنسس بئاتریس، ملکه سابق هلند هم از حاضران در این مراسم خواهند بود. فلیپه، پادشاه اسپانیا و ملکه لتیسیا، هم دعوت شرکت در این مراسم را پذیرفته‌اند. همچنین خانواده‌های سلطنتی نروژ، سوئد، دانمارک و موناکو هم در این مراسم حضور خواهند داشت.

روسای جمهوری آمریکا

کاخ‌سفید اعلام کرده است که جو بایدن همراه با جیل بایدن، بانوی اول در این مراسم شرکت خواهند کرد هر‌چند آنها با اتوبوس ویژه به محل مراسم نخواهند رفت.

بحث‌هایی در این زمینه وجود داشت که آیا بایدن در هیاتی که از طرف ایالات متحده آمریکا در این مراسم حاضر می‌شود، دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق آمریکا را هم دعوت خواهد کرد یا نه. اما محدودیت‌های تعداد حاضر در این هیات به معنای این است که لزومی به شرکت روسای جمهور پیشین وجود ندارد.

گمان بر این است که چند تن از روسای جمهور پیشین و همسران آنها به‌ویژه باراک اوباما و همسرش دعوتنامه‌های خصوصی دریافت کرده باشند.بنابر اعلام دفتر جیمی ‌کارتر، او که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رییس‌جمهور آمریکا بوده است، دعوتنامه‌ای دریافت نکرده است.

رهبران کشور‌های مشترک‌المنافع

رهبران کشور‌های مشترک‌المنافع که ملکه در تمام دوران سلطنت خود بالاترین مقام این کشور‌ها بوده است هم در مراسم حاضر خواهند بود.آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا دعوت شرکت در مراسم را پذیرفته است و نخست‌وزیر نیوزیلند، جسیندا آردرن و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم از شرکت‌کنندگان در این مراسم خواهند بود. انتظار می‌رود تعدادی از رهبران کشور‌های قلمرو مشترک‌المنافع که به عنوان نماینده ملکه خدمت می‌کنند همراه با رهبران کشورهای خود در این مراسم شرکت کنند.شیخ حسینه که سال‌‌هاست نخست‌وزیر بنگلادش است و رانیل ویکرمسینگه رییس‌جمهوری سریلانکا بنابر گزارش‌ها دعوت به شرکت در مراسم را پذیرفته‌اند.دروپادی مورمو رییس‌جمهور هند هم به نمایندگی از این کشور در مراسم حضور خواهد داشت.

و دیگر رهبران جهان

شماری از رهبران جهان هم دعوت به شرکت در مراسم را پذیرفته‌اند ازجمله مایکل مارتین از ایرلند، فرانک والتر اشتاین‌مایر رییس‌جمهور آلمان و سرجو ماتارلا رییس‌جمهور ایتالیا. همچنین اورسلا فون‌د‌رلاین رییس کمیسیون اروپا در این مراسم شرکت خواهد کرد. یون سوک یول رییس‌جمهور کره‌جنوبی و ژائیر بولسونارو رییس‌جمهور برزیل هم شرکت خود را در این مراسم اعلام کرده‌اند. از افراد دیگری که دعوت به این سفر و شرکت در مراسم را پذیرفته‌اند امپراتور ژاپن ناروهیتو، رییس‌جمهور ترکیه رجب طیب‌اردوغان و امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه هستند. هنوز روشن نیست که شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین که برای نخستین‌بار از زمان شیوع کرونا کشورش را ترک و به قزاقستان و ازبکستان سفر کرده است دعوت به این مراسم را دریافت کرده یا پذیرفته باشد.

دعوت‌نشده‌ها

منابع دولتی بریتانیا گفته‌اند که از کشور‌های سوریه، ونزوئلا و افغانستان نماینده‌ای در این مراسم دعوت نشده است. چون بریتانیا روابط دیپلماتیک با این کشور‌ها ندارد و از کره‌شمالی و نیکاراگوئه فقط در سطح سفیران این کشور‌ها و نه سران آنها دعوت شده است.از روسیه و بلاروس و میانمار هم هیچ‌کس به این مراسم دعوت نشده است.پس از حمله روسیه به اوکراین روابط دیپلماتیک بریتانیا و روسیه تیره شده است و سخنگوی ولادیمیر پوتین گفته است او «تصمیم» ندارد در مراسم خاکسپاری شرکت کند.

حمله به اوکراین از بخشی از بلاروس شروع شده است که الکساندر لوکاشنکو رییس‌جمهور این کشور از یاران نزدیک پوتین است.همچنین بریتانیا از زمان کودتای نظامی فوریه ۲۰۲۱ در میانمار روابط دیپلماتیک خود را با این کشور به ‌طور قابل‌توجهی محدود کرده است.

اقتصاد کلان
شناسه : 290243
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا