نامه خطرناک فیفا به فدراسیون فوتبال؛ چرا پول ویلموتس را پرداخت نکرده‌اید؟

.به گزارش جهان صنعت نیوز: روز ۵ مرداد دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رأی پرونده شکایت مارک ویلموتس از ایران را صادر و فدراسیون ایران را به مبلغ سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو که به آن ۵ درصد سود سالیانه اضافه می‌شود؛ محکوم کرد. مدتی بعد دستیاران این مربی بلژیکی نیز حکم ۳۵۴ هزار یورویی علیه فدراسیون ایران گرفتند. این در شرایطی است که پیش از این ویلموتس و دستیارانش ۲ میلیون یورو دریافت کرده بودند.


پس از حکم CAS بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی پرداخت این غرامت مطرح شد. مهدی تاج که قرارداد ویلموتس را امضا کرده بود، پیش از بازگشتش به فدراسیون فوتبال در این باره گفته بود: «الان می‌توانیم غرامت را ندهیم و بگوییم همچنان تحریم ما پابرجاست. هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تعلیق هم نمی‌شویم. تا رفع تحریم می‌توانیم پول را ندهیم و جریمه هم تعلق نمی‌گیرد».

با این وجود وکیل ویلموتس با ارسال نامه‌ای عدم پرداخت مطالبات این مربی از سوی فدراسیون ایران را به اطلاع فدراسیون جهانی فوتبال رساند. فیفا نیز در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران خواهان ارائه توضیحاتی درباره دلیل پرداخت نشدن پول این مربی شد. فدراسیون ایران تا اول مهر فرصت دارد تا توضیحات خود را ارائه دهد.

این در شرایطی است که فیفا در ماه‌های گذشته به فدراسیون ایران اعلام کرده که نمی‌تواند از محل مطالبات کشورمان در این نهاد به شخص ثالث پول بدهد و از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان نیز سال گذشته در نامه‌ای به فدراسیون، عنوان کرده بود که پول ویلموتس نباید از محل مطالبات‌مان در فیفا پرداخت شود و مقصران این قرارداد باید آن را بپردازند.

باید دید فدراسیون ایران تا اول مهرماه چه پاسخی را آماده و به فیفا اعلام می‌کند. همه این اتفاقات در حالی رخ داده که بسیاری از کارشناسان و مردم اعتقاد دارند با توجه به قرارداد بدی که با ویلموتس بسته شده، مقصران این اتفاق باید هزینه آن را پرداخت کنند.

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 290488
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا