ردیابی مسیر انبوه‌سازان

علی هدیه *

در تحلیل شنبه ۲۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ (شماره ۵۰۷۷ روزنامه‌ «جهان‌صنعت») پیش‌بینی شد شاخص انبوه‌سازی با رسیدن به محدوده حمایتی پنج هزار و ۹۰۰ واحد، رشد مجددی تا سطح هفت هزار واحد به عنوان هدف اول و سطح هفت هزار و ۶۰۰ واحد به عنوان هدف دوم خواهد داشت. 

اکنون پس از گذشت یک ماه، هدف اول محقق شد و با رسیدن به سطح هفت هزار واحد، احتمالا اصلاح مجددی در انتظار این شاخص خواهد بود و می‌توان انتظار نزول مجدد تا سطح کف قبلی یعنی پنج هزار و ۹۰۰ واحد (در سناریوی میانه) و سطح پنج هزار و ۳۰۰ واحد (در سناریوی بدبینانه) را داشت. پس از آن صعود دیگری در انتظار این شاخص خواهد بود و هدف پیش‌روی آن محدوده سقف موج F یعنی هفت هزار و ۸۰۰ واحد خواهد بود. این رشد همزمان با شروع صعود شاخص کل در فصل پاییز سال جاری خواهد بود و به مدت حداقل ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

در ادامه اما نمادهای ثبهساز (تصویر ۳) و ثامید (تصویر ۴) مورد بررسی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود از سطوح حمایتی مشخص شده، رشد مجددی را رقم زده و تا سقف موج قبلی به رشد خود ادامه خواهند داد. مهم‌ترین اهداف قیمتی برای نماد ثبهساز محدوده مقاومتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ تومان و برای نماد و امید، محدوده مقاومتی ۱۸۵ تومان خواهد بود.

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت

شناسه : 290505
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *