چرا گشت ارشاد باید جمع شود؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی به تصویب قانون حجاب در سال ۱۳۸۵ اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ دستگاه برای تحقق کامل این قانون در جامعه ماموریت پیدا کردند اما تاکنون بیش از ۱۷ سال از آن زمان گذشته و هیچ‌کدام از این نهادها به وظایف خود عمل نکرده و نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نیروی انتظامی که حافظ امنیت و به تعبیر مقام معظم رهبری محور اقتدار نظام است، تنها یک نهاد از این ۲۰ دستگاه است که به وظیفه سلبی خود عمل می‌کند اما به خاطر کم‌کاری سایرین، متحمل هزینه‌های سنگین شده است.وی با بیان اینکه دشمن از مساله بی‌حجابی بهره می‌برد تا با تهییج یک عده جوان ناپخته، نظام اسلامی و مردم را درگیر چالش و آسیب کند، تصریح کرد: عده‌ای که متاسفانه ادعای نخبگی هم دارند، نظریه می‌دهند که گشت ارشاد را جمع کنید، جمع کنند و در مقابل آن چه کار کنند؟ افسرها بیایند در خیابان جلوی زن بی‌حجاب را بگیرند؟ افسر وظیفه جوانی که در اوج احساسات جنسی قرار دارد، چطور می‌تواند درباره حجاب امر به معروف و نهی از منکر کند؟
امام جمعه مشهد افزود:چرا باید گشت ارشاد جمع شود؟ اگر گشت ارشاد نباشد، نیروی انتظامی چگونه وظیفه خود را برای مقابله با بی‌حجابی انجام دهد؟ عده‌ای از جمع شدن گشت ارشاد صحبت می‌کنند. اینها تا این حد با دشمن همکاری دارند.

فضای مجازی کنترل شود

محمد سعیدی ‌خطیب جمعه قم هم در نماز جمعه این شهر گفت: باید جلوی آنهایی که با آشوب به اموال عمومی و مردم آسیب زدند را بگیرند؛ زیرا می‌دانیم که صف معترضان از صف اغتشاشگران جداست. وی ادامه داد: فکری فوری برای فضای مجازی رها و بی‌حساب و کتاب که منشأ فساد و فتنه بسیار است گرفته شود چون ضدانقلاب و آشوبگران از طریق فضای مجازی با سوءاستفاده از ماجرای اخیر و با تحریک احساسات در پی آشوب و تخریب اموال عمومی هستند.

نظام شجاعت پذیرش خطا را دارد مثل پذیرش شجاعانه خطا در ماجرای هواپیمای اوکراینی
همچنین حسن شجاعی عضو فراکسیون روحانیت مجلس در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت:

۱- در ماجرای خانم امینی، اگر قصور یا تقصیری باشد، باید با آن برخورد قانونی انجام شود.

۲- در بالاترین سطح نظام یعنی سران سه قوه، رسیدگی دقیق و عادلانه و اعلام نتایج تضمین شده است.

۳- تجربه شده و جمهوری اسلامی ثابت کرده، هم شجاعت پذیرش خطا را دارد و هم شجاعت ایستادن در برابر حرف باطل را. لذا هم شجاعانه خطای خویش را در ماجرای هواپیمای اوکراینی پذیرفت «با همه تبعات آن» و هم شجاعانه سال ۸۸ زیربار دروغ، تقلب و بدعت ابطال انتخابات نرفت «با همه تبعات آن.»

اینک:

۱- برخی به دلیل حادثه اخیر مطالبه به حقی دارند که اصلاح شیوه مبارزه با بی‌عفتی و بی‌حجابی است که شجاعانه آن را می‌پذیریم.

۲- برخی از مشکلات معیشتی به تنگ آمده‌اند. به آنان حق می‌دهیم. مجلس و دولت باید پاسخگو و درصدد حل آن باشند و قطعا آشوب موجب بهبود معیشت نخواهد شد.

۳- و البته برخی دیگر به بهانه حادثه اخیر مسیر براندازی نظام را درپیش گرفته‌اند که مقصدی جز تجزیه ایران ندارد. ملت ایران شجاعانه زیربار آن نخواهد رفت چه ۸ ماه طول بکشد، چه ۸ سال و چه ۸۰ سال. از صدای آشوب امروز، جز تجزیه فردای ایران چیزی شنیده نمی‌شود. آشوب رمز تجزیه ایران است.»

بیانیه ارتش و سپاه ؛ هشدار وزارت اطلاعات

ارتش نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حرکت اغتشاشگران و دفاع از هم‌رزمان ارتش در فرماندهی انتظامی تاکید کرده: امروز دشمنان نظام اسلامی که در عرصه‌های مختلف دشمنی با نظام اسلامی، ناکام مانده‌اند، به هر بهانه‌ای و با هر حربه‌ای برای سلب آسایش و آرامش مردم و ایجاد ناامنی و آشوب بهره می‌گیرند. ارتش جمهوری اسلامی در این بیانیه بر هوشیاری مردم در شناخت و مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده دشمنان تاکید کرده و به ملت غیور ایران اطمینان داده کارکنان ارتش ضمن حمایت کامل از هم‌رزمان خود در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، آمادگی مقابله با توطئه‌های گوناگون دشمنان را دارند و تا آخرین لحظه از امنیت و منافع ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان، دفاع می‌کنند.سپاه پاسداران هم در این بیانیه گفت که «بی‌شک فتنه جاری که انتقام از ایستادگی، پیشرفت، موفقیت و دستاوردهای راهبردی اخیر نظام و ملت ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی مانند عضویت جمهوری اسلامی در سازمان شانگهای و بی‌خاصیت کردن تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و سفر الهام‌بخش ریاست محترم جمهوری اسلامی به نیویورک و اعلام مواضع قاطع، شفاف، هوشمندانه و غروربرانگیز در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد را با چاشنی رفتار خشن و داعش‌گونه در مواجهه با مردم و نیروهای حافظ امنیت جامعه دنبال می‌کند در برخورد با سد بصیرت، بیداری و هوشمندی ملت نتیجه‌ای جز خفت و رسوایی در پی نداشته و شکست عبرت‌آموز دیگری بر فهرست ناکامی‌های جبهه متحد ضدانقلاب و دشمنان ایران اسلامی خواهد افزود.»
از سوی دیگر ستاد خبری وزارت اطلاعات در پیامی اعلام کرد: «با توجه به بهره‌برداری جریانات ضدانقلاب در حوادث اخیر، هرگونه حضور و همراهی در تجمعات غیرقانونی طبق قانون مجازات اسلامی، موجب تعقیب قضایی خواهد شد.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی

شناسه : 291380
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *