قهر مردم به ضرر ایرلاین‌هاست

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره کاهش ۴ درصدی پروازهای داخلی در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: کاهش میزان پروازهای هوایی در دو سال اخیر دلایل بسیاری دارد که موجب عدم استفاده مسافران از هواپیما شده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهم ترین عوامل کاهش پروازهای هوایی داخلی در سال های اخیر، افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما بوده است، این مسئله موجب شده که بخش اعظمی از مسافران توان مالی مناسب برای خرید بلیط را نداشته باشند.

وی گفت: در رابطه با افزایش قیمت ها، فعالیت شرکت های چارتری بسیار حائز اهمیت است، در شرایط کنونی بسیاری از پروازها در انحصار این شرکت ها قرار دارند و قیمت بلیط توسط آن ها تعیین می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی برای مدیریت بازار بلیط پروازهای هوایی، سیاست های شناور بودن قیمت ها را اجرایی کردند، اما در نتیجه این مسئله نیز موجب کاهش قیمت ها و ساماندهی این مسئله نشد.

خسته بند افزود: گرانی بلیط هواپیما عملا موجب دور شدن مسافران از پروازهای هوایی برای مسافرت های داخلی و خارجی شده و قطعا این مسئله به ضرر ایرلاین ها است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ایرلاین ها برای توسعه و کسب سود، نیاز به فعالیت بیشتر و جذب بیشتر مسافر دارند، از این رو وقتی حجم و آمار مسافران کم شود، عملا دایره سود ایرلاین ها نیز کاهش می یابد، بنابر این متولیان این حوزه باید سیاست جدیدی را برای جذب و آشتی مردم با حمل و نقل هوایی صورت دهند.

اقتصاد کلان
شناسه : 29147
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا