بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در محکومیت حمله به دانشگاه صنعتی شریف

بنام خدای یاریگر مظلومان

در شامگاه یک شنبه ۱۰ مهر، با کمال تاسف، دانشگاه صنعتی شریف مورد محاصره و حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی قرار گرفت. در این حمله، دانشجویان و استادان مورد اهانت و ضرب و شتم و تعدادی از دانشجویان، مجروح و تعدادی نیز بازداشت شدند. بنا بر گزارش ها، تعقیب و بازداشت دانشجویان، تا خوابگاه ها و منازل شخصی هم گسترش داشته است. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، ضمن محکوم کردن این حمله و اعلام همدردی با جامعه دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف، اعلام می دارد که حمله به دانشگاه صنعتی شریف را که در صدر دانشگاه های کشور و دارای رتبه های بالای جهانی است و نخبه ترین دانشجویان مهندسی و علوم کشور را در خود جای داده است، همانند حمله به کوی دانشگاه تهران در سال‌های ۷۸ و ۸۸، حمله به کیان علم، دانش، دانشگاه و دانشگاهیان می داند. از مقام های عالی نظام و دولت می خواهد که در این زمینه، از همه دانشگاهیان به ویژه دانشگاهیان دانشگاه شریف، عذرخواهی کرده و برای آزادی همه بازداشت شدگان و جبران خسارت های مادی و معنوی وارد شده به آنان و نیز محاکمه عاملان این هتک حرمت به ساحت دانشگاه، در کوتاه ترین زمان اقدام نمایند. این حمله، در تاریخ آموزش عالی کشور، همانند ۱۶ آذر ۱۳۳۲، ۱۸ تیر ۱۳۷۸، ثبت خواهد شد و بی تردید نتایج بسیار زیان باری در سرعت بخشی به مهاجرت نخبگان از کشور خواهد داشت.

باید گفت که مجموعه دانشگاه ها خود دارای سازوکار مناسب و لازم برای رویارویی با هر گونه بحران هستند. از این جهت است که قانونگذار ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و امنیتی به دانشگاه ها را تصویب کرده است.در شرایطی که شهرها و دانشگاه های کشور دچار تلاطم و ناآرامی است، حمله به دانشگاه شریف، نتیجه ای جز تشدید تنش در دانشگاه ها، فضاهای آموزشی و در نتیجه شهرها ندارد.

این حمله را باید اوج بی تدبیری و کفایت در تامین امنیت کشور دانست.انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، اعلام می دارد که عملکرد مدیریت آموزش عالی در این قضیه را نیز دور از شان و کیان دانشگاهی می داند و لازم می داند به مجموعه دانشجویان در دانشگاه های کشور، توصیه کند در بیان خواسته های خود، نهایت آرامش مدنی و خردمندانه را رعایت کنند و از مدیران دانشگاهی در سراسر کشور، انتظار دارد که با بردباری و مدارا با خواسته های دانشجویان برخورد کنند و از پرونده سازی های امنیتی برای دانشجویان که آینده سازان کشور هستند، پیشگیری کنند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها
۱۴ مهر ۱۴۰۱

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 293305
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا