جلسه هم‌اندیشی بازار سرمایه در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در ابتدای این نشست، رضا عیوضلو با اشاره به اینکه بخش‌هایی از بودجه بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: جمع‌بندی نظرات کارشناسی در خصوص موضوعاتی که در بودجه سال آینده می‌تواند سودآوری شرکت‌های بورسی را تحت تاثیر قرار دهد، بسیار حائزاهمیت است، بنابراین لازم است نظرات کارشناسانه فعالان بازار سرمایه تا پیش از تدوین لایحه بودجه تجمیع شود تا به درستی در لایحه بودجه منعکس شود. این مقام ارشد در سازمان بورس با تاکید بر ضرورت ورود سازمان بورس به این موضوع بودجه، تصریح کرد: اهداف رشد اقتصادی جز از مسیر رشد سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود. او ادامه داد: سازمان بورس، بسترسازی مناسب برای رشد سرمایه‌گذاری را به عنوان یک هدف اساسی در نظر گرفته و این موضوع زمانی محقق می‌شود که به مزیت رقابت ذاتی صنایع توجه کافی شود. به گفته عیوضلو، زمانی به رشد سرمایه‌گذاری می‌رسیم که چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها روشن و شفاف باشد.

اهمیت اصلاح نرخ خوراک

در ادامه این نشست، ‌هادی‌پور، اصلاح قیمت خوراک را یکی از موضوعات مهم برشمرد که لازم است در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مدنظر قرار بگیرد و افزود: اصلاح قیمت گاز و گاز اتان که برمبنای متان باشد، از دیگر نکات مهم است. این مدیر ارشد در بازار سرمایه اصلاح عوارض مالیاتی بر مواد خام و نیمه‌خام را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: اصلاح قیمت یوتیلیتی نیز در لایحه بودجه لازم است تا از تورمی که ایجاد شده است، جلوگیری کند. او اصلاح قیمت میان بازار نیما و سنا و همچنین پیگیری مطالبات تولیدکنندگان اوره را از دیگر موارد برشمرد.

لزوم همگرایی با مرکز پژوهش

در بخش دیگر این نشست، مهدی دلبری با مروری بر تجربه لایحه بودجه در سال گذشته، تصریح کرد: در بودجه سال گذشته، صندوق تثبیت به عنوان یک ابزار راهگشا برای بازار سرمایه در نظر گرفته شده بود. درحالی که با توجه به شرایط اقتصادی و بازار سرمایه، صندوق تثبیت نمی‌توانست راهگشای مناسبی برای بازار باشد. به گفته این فعال ارشد بازار سرمایه، بهتر است از عملکرد گذشته به ویژه دو سال اخیر درس بگیریم و همگرایی بیشتری با مرکز پژوهش و سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا ضمن اقناع این نهادها، حاشیه سود شرکت‌ها نیز حفظ شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 294023
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا