مدیرعامل «فکورصنعت» مرد سال فولاد شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  نهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس با عنوان فرصت‌ها و تهدیدهای بازار جهانی فولاد و مواد اولیه در شرایط سخت با حضور مدیران، کارشناسان و فعالان عرصه صنعت فولاد کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد. بر همین اساس جایزه مرد سال فولاد ۱۴۰۰در نهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس از سوی معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت و فعالان حوزه صنعت فولاد به محمدوحید شیخ‌زاده، مدیرعامل شرکت «فکورصنعت» رسید که نماینده او در این کنفرانس آن را دریافت کرد.

از طرفی معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان برگزاری این کنفرانس گفت: تامین انرژی برای صنعت فولاد یک مساله مهم و حیاتی است و هر چند که امسال در تامین انرژی برای صنعت فولاد با مشکلات کمتری مواجه شدیم و شاهد افزایش تولید فولاد بودیم، امیدواریم امسال نیز بتوانیم این مساله را به خوبی مدیریت کنیم.

رضا محتشمی‌پور اظهار کرد: با توجه به این که به فصل سرما نزدیک می‌شویم، بدون شک در زمستان با مشکل کمبود گاز به‌عنوان عامل محدودکننده در فعالیت‌های صنعت فولاد مواجه خواهیم بود. وی افزود: در این شرایط سخت با کمک و همفکری یکدیگر باید بتوانیم با اعمال سیاستگذاری‌ها و راهکارهای مناسب با عوامل کاهش تولید فولاد در کشور مقابله کنیم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از طریق بازبینی نقاط ضعف می‌توانیم صنعت فولاد را بیش از این پویا کنیم، هرچند که در سیاستگذاری زنجیره فولاد، نباید انتظار تامین گاز بیشتری برای این صنعت داشته باشیم. وی اذعان داشت: طی چند ماه گذشته شاهد نوسان قیمت در صنعت فولاد بودیم که علت آن غیرفعال بودن برخی از معادن آهن در کشور بوده است؛ درصدد فعال‌سازی بیش از پیش این معادن در کشور هستیم.

محتشمی‌پور بر اعمال سیاستگذاری مناسب در بخش فولاد کشور تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد ظرفیت صنعت فولاد ما بلااستفاده مانده که می‌توانیم با افزایش تقاضا شاهد افزایش رشد تولید در زنجیره فولاد کشور باشیم.

وی بیان کرد: تامین انرژی برای صنعت فولاد یک مساله مهم و حیاتی است و هر چند که امسال در تامین انرژی برای صنعت فولاد با مشکلات کمتری مواجه شدیم و شاهد افزایش تولید فولاد بودیم، امیدواریم امسال نیز بتوانیم این مساله را به خوبی مدیریت کنیم. معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: در سال گذشته تقاضای فولاد در جهان کاهش یافت و علت آن هم کاهش حوزه ساخت‌و‌ساز مسکن در بعضی از کشورها بود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بازارهای صادراتی ما را برخی از محصولات صنعت فولاد تشکیل می‌دهند چراکه بازار صادراتی فولاد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صادراتی غیر قابل چشم‌پوشی است.محتشمی‌پور همچنین یادآور شد: با توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور چین می‌توانیم در کوتاه‌مدت امیدوار باشیم که صنعت فولاد نیز بتواند با افزایش تقاضا در جهان مواجه شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 294053
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا