حملات مرگبار موشکی روسیه به اوکراین

به گزارش جهان صنعت نیوز: رسانه‌های اوکراینی این انفجارها را ناشی از حملات مرگبار موشکی سنگین روسیه به مرکز شهر کی‌یف اعلام کرده‌اند. دستکم صدای سه انفجار در این شهر شنیده شده و همچنین سامانه پدافند هوایی کی‌یف فعال شده است. ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف وقوع انفجارها در مرکز این شهر را تایید کرده است.

ریا نووستی به نقل از دفتر رییس‌جمهور اوکراین گزارش داد که هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین اعلام شده است.دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز در واکنش به حملات روز دوشنبه این کشور عنوان کرد: حمله موشکی روسیه پاسخ پوتین به آنهایی است که درباره صلح با او گفت‌وگو می‌کنند.

این انفجارها یک روز پس از آنکه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه حادثه انفجار در پل کرچ کریمه را تروریستی خواند و اوکراین را مسوول آن دانست رخ داد.

کولبا اظهار داشت: راهبرد پوتین، حمله تروریستی در شهرهای آرام اوکراین است.وزارت دفاع اوکراین نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات در شهرهای اوکراین بی‌پاسخ نخواهد ماند. یک مقام وزارت کشور اوکراین گفت که یکی از موشک‌ها در خیابانی که دفتر سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در آن قرار دارد و در نزدیکی دفتر ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین به زمین اصابت کرده است.
در همین حال ریا نووستی از وقوع چند انفجار در شهر لویو واقع در غرب کی‌یف خبر داد.

رسانه‌های اوکراینی نیز گزارش دادند: بیش از ده‌ها موشک در بخش‌های مختلف آسمان اوکراین مشاهده شد. در این میان رسانه‌های اوکراین از انفجار در شهرهای ژیتومیر، ترنوپل، دنیپرو، خارکف و خملنیتسکی گزارش دادند.

همچنین شهردار کی‌یف از توقف حرکت متروها در کی‌یف خبر داد و گفت: در صورت نیاز از ایستگاه‌های قطارهای زیرزمینی به عنوان پناهگاه استفاده خواهد شد.

در همین حال نت بلاکس مشکلات دسترسی به اینترنت در کی‌یف و برخی مناطق دیگر در اوکراین را تایید کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که موج جدیدی از انفجارها در اوکراین گزارش شده است. همچنین رسانه‌های اوکراین از وقوع سه انفجار در شهر اودسا خبر دادند.

زلنسکی نیز در پیامی به مردم این کشور هشدار داد که از پناهگاه‌ها خارج نشوند.رسانه‌های محلی اوکراین گزارش دادند، بر اثر حملات موشکی روسیه به شهر لووف در غرب اوکراین، تاسیسات گرمایشی آسیب دیده و آب گرم شهر قطع شده است.

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد، حملات موشکی در حالی پس از گذشت چند ماه آرام در کی‌یف (از خردادماه) رخ می‌دهد که این نخستین باز از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین است که مرکز یک شهر مورد هدف حمله موشکی قرار می‌گیرد.
یکی از رسانه‌های اوکراینی گزارش داد: ساختمان اصلی یک شرکت خصوصی انرژی در کی‌یف مورد اصابت موشک‌های روسیه قرار گرفت.

«دیدیر ریندرز» کمیسر قضایی اتحادیه اروپا که در کی‌یف به سر می‌برد، اعلام کرد که در پی هشدار حملات هوایی به پناهگاه رفته است.

ارتش اوکراین هم اعلام کرد سامانه پدافند هوایی این کشور ۴۱ موشک از ۷۵ موشک شلیک‌شده توسط روسیه را دفع کرده است.به گفته شهردار خارکیف، برق و آب این شهر پس از حملات هوایی قطع شده است. در همین حال رییس‌جمهور اوکراین از خطر آسیب به تاسیسات برقی این کشور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های انرژی در سراسر اوکراین از جمله لووف، دنپر، وینیتسیا، فرانکوفسک، زاپوروژیه، سومی و خارکف در معرض خطر قرار دارند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 294386
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا