توافق تاریخی لبنان و رژیم صهیونیستی

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: لبنان و اسراییل به توافقی تاریخی درباره مرزهای دریایی دست یافتند. فردا کابینه امنیتی و دولت نشستی را در این خصوص برگزار می‌کنند. پیش‌نویس توافق کاملا با اصولی که اسراییل در زمینه امنیتی و اقتصادی ارائه کرده بود هماهنگ است. صحبت درباره یک دستاورد تاریخی است که امنیت اسراییل را تقویت کرده و میلیادها دلار سود اقتصادی دارد و ثبات در مرزهای شمالی را تضمین می‌کند.

پیش از این ایال حولتا، رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تل‌آویو از پیش‌نویس نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی راضی است و تمام خواسته‌های این رژیم در آن برآورده شده است.لبنان نیز اعلام کرد که از پیش‌نویس نهایی توافق راضی است و این پیش‌نویس تمام خواسته‌های لبنان را برآورده می‌کند و ممکن است به زودی به توافق تاریخی منجر شود.

از سوی دیگر دفتر ریاست‌جمهوری لبنان نیز نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهاد ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی را راضی‌کننده دانست و ابراز امیدواری کرد که توافق در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن به طور رسمی اعلام شود.

دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست‌جمهوری لبنان «خک» روز سه‌شنبه اعلام کرد که الیاس بوصعب، نایب‌رییس پارلمان این کشور نسخه رسمی و نهایی و اصلاح شده پیشنهاد ترسیم مرزهای دریایی را از آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی گرفته و به ریاست‌جمهوری لبنان تحویل داده است.

ریاست‌جمهوری لبنان تاکید کرد که نسخه نهایی پیشنهاد راضی‌کننده است و مطالبات لبنان را برآورده و از حقوق لبنان محافظت می‌کند.

نهاد ریاست‌جمهوری لبنان همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم که توافق در خصوص ترسیم مرزهای دریایی در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام شود. میشل عون رییس‌جمهور درخصوص این مساله ملی مشورت‌های لازم را انجام خواهد داد تا موضع ملی و واحد به طور رسمی اعلام شود.

یک مقام آمریکایی بلندپایه نیز از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده است.

وی که خواست نامش محفوظ بماند اعلام کرد که آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق مرزهای دریایی را برای طرف‌های لبنانی و «اسراییلی» ارسال کرد. او تاکید کرده است: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 294738
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا