رشد ۵۷۰ درصدی واردات فرآورده‌های نفتی تا اواسط مهرماه

به گزارش جهان صنعت نیوز: مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در بازه زمانی اول فروردین تا ۸ مهرماه امسال تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی و نفتی با رشد ۴.۸ درصدی به ۱۰۹ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۴۶ تن افزایش یافته است. در مدت مشابه سال گذشته عملکرد بنادر شمالی و جنوبی ۱۰۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۷۷ تن بود.

در بخش فرآورده‌های غیرنفتی تخلیه، بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت، کاپوتاژ، ترانشیپ و سایر رویه‌های به ترتیب رشد ۹ درصدی، رشد منفی ۶.۱ درصدی، رشد ۴.۵ درصدی، رشد منفی ۸.۵ درصدی، رشد ۷.۴ درصدی، رشد ۱۹.۸ درصدی، رشد ۷.۵ درصدی و رشد ۳۱.۳ درصدی را ثبت کرده است.

در بخش فرآورده‌های نفتی نیز واردات رشد ۵۷۰.۷ درصدی در بازه اشاره شده را داشه است. به‌عبارت دیگر امسال ۵۳۴ هزار و ۶۵۰ تن فرآورده نفتی وارد شده که ۴۵۴ هزار و ۹۳۵ هزار تن از بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۰ تا ۸ مهرماه سال قبل بیشتر شده است. در بخش صادرات فرآورده‌های نفتی نیز رشد منفی ۴ صدم درصدی ثبت شده است.

همچنین در بخش تخلیه‌ و بارگیری کانتینر امسال ۸.۲ درصد افزایش صورت گرفته است؛ از ابتدای امسال تا ۸ مهرماه یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۳۹ TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است. در این مدت ۳۸ هزار و ۲۴۷ فروند شناور وارد بنادر کشور شده که ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. جابجایی مسافر در بخش ورودی و خروجی نیز به ترتیب ۹۰.۵ و ۹۰.۲ درصد افزایش یافته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 295029
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا