خودروهای وارداتی باید استانداردهای ۸۵گانه را پاس کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   سید مهدی اسلام پناه امروز در خاتمه مراسم رونمایی از دومین محصول جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص استانداردهایی که تولیدکنندگان خودرو برای تولیدات داخلی خود باید رعایت کنند، پیش‌تر مواضع خود را صریح و روشن اعلام کرده‌ایم و محکم در جهت احقاق حقوق مردم ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه با در پیش گرفتن این سیاست تیراژ تولید مدنظر امسال خودروسازان محقق می‌شود یا خیر، بحث دیگری است، اما مطلعیم خودروسازان و همه تلاش خودرو را به‌منظور ارتقای کیفی تولیدات به‌کار بسته‌اند.

اسلام پناه با اشاره به پروژه جدید ایران خودرو بیان داشت: در این پروژه سعی شده که حرکت تحولی طراحی، ساخت و صنعتی‌سازی در دستور کار باشد و امیدواریم این خودرو با پاس کردن الزامات کارخانه‌ای و استانداردهای ۸۵گانه بتواند زمینه جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته و تامین رضایت مشتریان را فراهم کند.

وی ادامه داد: تاکید مدیرعامل ایران خودرو نیز ناظر بر ادای حق الناس، جبران عقب‌ماندگی‌ها و تامین رضایت مشتریان است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: این جریان مهندسی و نگاه جدید، نوآورانه و خلاقانه به تولید می‌تواند اتفاقات جدیدی در صنعت خودروسازی کشور رقم بزند.

وی گفت: همه تلاش نظام استاندارد و تایید صلاحیت کشور نیز پافشاری بر اقدامات کیفی و مطالبه کیفیت موثر است تا ارتقای تولیدات داخلی رقم بخورد.

اسلام پناه تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ارتقای تولیدات کشور در حوزه‌های صنعتی، غیرصنعتی، صنایع غذایی و خدمات محکم‌تر از همیشه ایستاده است و امیدواریم با مطالبه همگانی و ملی این حرکت تسهیل و تسریع شود.

وی اظهار داشت: در این مسیر حرکتی، جریان صنعتی کشور نیز کاملاً همراه بوده و فصل‌الخطاب قانونی تنظیم‌گری این موضوع نیز با سازمان ملی استاندارد ایران است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 296435
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا