صدور اولین چک الکترونیک تا ۲ هفته دیگر

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علی صالح‌آبادی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در بانک مرکزی، این است که کارها مبتنی بر سامانه و فناوری انجام شود تا امکان نظارت و فعالیت فراهم باشد، زیرا با نظارت‌های سامانه‌ای و سیستمی می‌توان به اهداف مدنظر رسید.وی از صدور اولین چک الکترونیک تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم سهولت دسترسی مردم به خدمات بانکی است و صندوق‌های قرض‌الحسنه یکی از بازارهای بسیار مهم در توسعه شمولیت مالی است. ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه باید تحت نظارت بانک مرکزی باشد و این موضوع از سال گذشته در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

رییس بانک مرکزی افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار که در هفته قبل به تصویب نهایی رسید شاخص‌های شناسایی صندوق‌های قرض‌الحسنه در سه طبقه صندوق‌های کوچک با سرمایه ۳۵۰ میلیون تومان، صندوق‌های متوسط با سرمایه یک میلیارد تومان و صندوق‌های بزرگ ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که صندوق‌های کوچک تا سقف ۳۰ میلیون تومان، تسهیلات صندوق‌های متوسط تا ۵۰ میلیون تومان و صندوق‌های بزرگ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هر فرد می‌توانند اعطا کنند. دوره بازپرداخت تسهیلات هم حداکثر ۶۰ ماهه در نظر گرفته می‌شود. در چارچوب مصوبه شورای پول و اعتبار اعطای مجوز به صندوق‌ها کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

صالح‌آبادی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تسهیلات پرداخت شده شبکه بانکی در سال‌جاری گفت:‌ در سال گذشته ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شد و امسال با رشد ۴۱ درصدی نسبت به مشابه سال قبل در نیمه اول ۱۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 296489
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا