تناقض در آمار/آمار ارائه شده از معترضان و بازداشت‌شدگان تفاوت‌های بسیاری دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز: اما آماری که فرمانده انتظامی خراسان رضوی داده نشان می‌دهد که نه ۲۰۰ هزار نفر حدادعادل قابل اتکا بوده و نــه ۷۰ هزار نفری که معاون سیاسی سازمان بسیج از آن سخن گفته است، زیرا فرمانده انتظامی خراسان رضوی براساس آمار، اعلام کــرده فقط در این اســتان ۲۱ هزار نفر در اعتراضات خیابانی شرکت کرده‌اند.

بــه نظـر می‌رســد آمـاری که محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراســان رضــوی از آن سخن گفته بــه واقعیت نزدیکتر باشــد، چون او بی‌آنکه بخواهد پرده‌پوشی کند به تعداد زخمی‌های نیروی انتظامی هم اشاره کــرده و گفته که در اعتراض‌های اخیر ۲۰۰ نفر از ماموران نیروی انتظامی استان مجروح شده‌اند. شـاید بهترین راه برای معلوم شدن آمارها نگاهی به تعداد بازداشــتی‌های هفته گذشته باشد. همین هفته پیش بود که احمد علیرضابیگی، نماینده مردم در مجلس پس از بازدید از زندان فشافویه گفت که تعداد ۳ هزار نفر در ناآرامی‌های چند هفته گذشــته در این زندان بازداشت شده‌اند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که پس از آتش‌ سوزی زندان اوین، ۱۳۰۰ نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر از این زندان به فشافویه منتقل شده‌اند. در اظهارات علیرضا بیگی می‌توان فقط آمار ۴هزار و۳۰۰ دستگیر شده مشاهده کرد.البته این بدون احتساب مجموع دستگیرشدگان ناآرامی‌ هفته‌های گذشته در زندان اوین و دیگر زندانهای استان تهران است.

بنابراین دســت‌کم فقط در استان تهران ۵ تا ۶ هزار نفر در اعتراض‌های خیابانی یک ماهه گذشته بازداشت شده‌اند. درنتیجه آماری که معاون سیاسی سازمان بسیج از ۷۰ هزار معترض خیابانی در سراسر کشور داده نمی‌تواند با واقعیت مطابقت داشته باشد.در این میان اما به نظر می‌رسد تعداد معترضان نمی‌تواند راه‌حلی برای عبوراز بحران پیشرو باشد. حدادعادل گفته است: کل جمعیتی که در این یک ماه به میدان آمدند،با احتساب افرادی که چندین بار حضوریافتند، نهایتا ۲۰۰ هزار نفر بود.این آماری است که حتی مخالفان جمهوری اسلامی هم اعلام کردند. این عدد با تعداد مردمی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی حضور یافتند، قابل مقایسه نیست. هر شنبه فراخوان می‌دادند، اما به جایی نرسیدند. بعد خواستند با ساختن اتفاقاتی مانند حوادث دانشگاه شریف،مردم را تحریک کنند.در این حادثه، عده‌ای دانشجو و دانشجونما حرفهای مستهجن زدند و نیرویی هم عصبانی شد و کاری کرد و دشمن همیــن را بهانه کرد.

عملیات‌های کشته‌سازی اردبیل و کرج نیز از دیگر اقدامات دشمن بود. بعد هم که از کردستان عراق و شرق کشور حملات مسلحانه‌ای انجام دادند. دشمن تمام تلاش خود را کرد، اما اهدافش محقق نشد.اما سیدجلال حسینی، معاون سیاســی ســازمان بسیج کشور هم معترضان را کم شمار دانسته، او گفته: دشمنان علیرغم تلاش گسترده در فتنه اخیر شکست خوردند و در بهترین حالت جمعیتی که در اغتشاشات اخیر به کف خیابان آمدند ۷۰ هزار نفر بودند و از بین بیش از ۳ میلیون دانشجوی کشــور کمتر از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در اغتشاشات شرکت کردند.در مدارس و دانشگاه‌ها با مشکالت زیادی ازنظر فکری اساتید و معلمان روبه‌رو هستیم،آموزش‌وپرورش در گزینش‌های خود باید توجه جدی نسبت به جذب معلمان انقلابی و در خط ولایت داشته باشد.البته او یک آمار دیگر هم داده و گفته که ۷۰ درصد دستگیرشدگان در اغتشاشات اخیر زیر۲۰ سال هستند و از کم‌سن‌ها و دختران در این فتنه خیلی استفاده کردند. در این میان هم خبرگزاری فارس هفته پیش آماری ارائه کرد که نشان می‌دهــد ۹۰ درصــد افــرادی کــه در اعتراض‌های اخیر حضور داشته‌اند، میانگین سنی ۲۰ تا ۳۵ سال داشته‌اند. البته خبری که این خبرگزاری منتشر کرده نشان میدهد که تعدادی از کارمندان دولت هم در این اعتراض‌ها بوده‌اند که اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

در گزارش فــارس آمده اســت: اولین بررسی‌های آماری از ترکیب سنی بازداشتی‌های حوادث اخیر به شرح زیر است:

۱ -۸/۴۱ درصد از بازداشت‌شدگان کمتر از ۲۰ سال سن دارند.

۲ -۲/۴۸ درصد از بازداشتی‌ها در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال سن دارند.

۳ – ۱۰ درصد نیز باالی ۳۵ ســال دارند.

همچنین درمیان دستگیر شدگان برخی کارمندان دستگاه‌های دولت نیز دیده می‌شوند که آمار آنها نیز حدود ۲ درصد از کل جمعیت بازداشت شده‌ها تخمین زده شده اســت. براساس این گــزارش برخــی از اتباع کشـورهای خارجی نیز در میان دســتگیر شده‌ها حضور دارند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 297249
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا