قطع اینترنت جواب نمی‌دهد و فقط به شمار بیکاران افزوده است

به گزارش جهان صنعت نیوز: این اظهارنظر رضایی در حالی مطرح می‌شود که به باور او باید این فضا هدفمند و قابل کنترل شود و کسانی که در این فضا درآمد دارند به کسب‌وکار آنها رونق داده شود. به گفته او در مقابل کسانی هستند که از اینترنت علیه منافع ملی و اهداف نظام استفاده می‌کنند.

حال هر کشوری چارچوب خودش را دارد، اما باید توجه داشت که با بستن، مسدود و محدود کردن نمی‌توان پیش رفت، بلکه این فضا سازوکار دارد و باید کنترل و هدایت شود و با برنامه‌ریزی پیش رفت. این نماینده مجلس در اظهارات اخیر خود بر ضرورت استفاده از اینترنت و اتصال با جهان نیز تاکید و اعلام کرده که حتی با طرح صیانت نیز مخالف بوده است.

او در توضیح دلیل مخالفت خود با طرح صیانت، گفت: «من طرح صیانت را امضا نکردم، چرا که ما عضو دهکده جهانی هستیم و این ابزار‌، سیستم و تکنولوژی وارد تمام کشورهای دنیا می‌شود.» از آن سو علی رضایی معتقد است فضای مجازی نیازمند هدایت است و در هر حال باید کنترل شود. او در این خصوص گفت: «مقام معظم رهبری هم فرمودند، فضای مجازی یله و رها است. این فضا باید کنترل شود در غیر این صورت آسیب می‌رساند.»

رضایی کنترل این فضا و سامان دادن به آن را منوط به فیلترینگ و اعمال محدودیت برای پلتفرم‌های خارجی و قطعی اینترنت ندانسته و این راهکارها را غیر موثر ارزیابی کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 297857
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا