راه‌اندازی نخستین «متاورس» اختصاصی «اینترپل»

به گزارش جهان صنعت نیوز: متاورس اینترپل که در نودمین مجمع عمومی پلیس بین‌الملل در دهلی‌نو رونمایی شد، طراحی شده تا اولین متاورس اختصاصی دنیا برای اجرای قانون باشد. این پلتفرم به سازمان‌های مختلف پلیس در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا در یک محیط مشخص از طریق آواتارها با یکدیگر ارتباط داشته باشند. با توسعه جهان‌های مجازی، نگرانی‌هایی هم درباره جرائم احتمالی در فضای متاورس از جمله علیه کودکان، در زمینه سرقت اطلاعات، کلاهبرداری، باج‌گیری و آزارهای جنسی به وجود آمده است.


«یورگن استوک» دبیرکل اینترپل می‌گوید: «متاورس برای خیلی‌ها فراخوانی برای یک آینده انتزاعی است، اما مسائلی که این فناوری مطرح می‌کند همیشه الهام‌بخش اینترپل بوده و به کشورهای عضو در سازمان ما در مبارزه با جرائم کمک می‌کند و باعث می‌شود جهانی ایمن‌تر، چه به‌ صورت مجازی و چه حقیقی برای افراد ساکن در آن ایجاد کنیم.» یکی از چالش‌های سازمان‌ها این است که آنچه در دنیای واقعی جرم تلقی می‌شود، ممکن است لزوما در دنیای مجازی جرم نباشد. «مادان اوبروی» رییس بخش فناوری و نوآوری اینترپل می‌گوید: «‌با شناسایی این ریسک‌ها در نقطه آغازین، می‌توانیم با اعضا وارد همکاری شویم تا چارچوب‌های حاکمیتی لازم را شکل دهیم و پیش از به وجود آمدن بازارهای مجرمانه جلوی آنها را بگیریم.» کارشناسان اینترپل در این رویداد پیش‌نمایشی از یکی از کلاس‌های مجازی این سازمان در متاورس را به مخاطبان نشان دادند.

این کلاس مربوط به بازرسی مدارک مسافران و نظارت بر آنها بود. در پایان کلاس، دانشجوها به‌ صورت مجازی به یک فرودگاه منتقل شدند تا بتوانند درس‌های خود را به‌شکل عملی به کار بگیرند. اینترپل همچنین اعلام کرده که به برنامه «تعریف و ساخت متاورس»، متعلق به مجمع جهانی اقتصاد پیوسته که دربرگیرنده اعضایی مثل «متا»، «مایکروسافت» و «مسترکارت» است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 297858
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا