عرضه خودرو به بازار کاهش یافته است

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر همین اساس در این بازه زمانی تعداد خودروهای ناقص مانده در پارکینگ به صفر رسیده است در حالی که در مدت مشابه پارسال حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها دپو شده بود. همچنین خودروسازان بخش خصوصی در نیمه نخست امسال ۸۰ هزار و ۲۵۱ دستگاه خودرو تولید کردند که بیانگر رشد ۱۵ درصدی است.

علاوه بر این در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۵۲ هزار و ۲۱۳ دستگاه وانت نیز تولید شده که نسبت به ۶ ماه نخست پارسال رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر در این بازه زمانی یک‌هزار و ۳۹۰ دستگاه ون تولید شده که در قیاس با مدت مشابه پارسال رشد ۵۸۵ درصدی را تجربه کرده است.

 در نیمه نخست امسال ۵۲۴ عدد اتوبوس در کشور تولید شده که رشدی معادل ۵۱ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۹۱۹ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده نیز تولید شده است که بیانگر رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته است. بر این اساس، در مجموع تولید انواع خودرو در کشور از ابتدای سال تاکنون رشد ۸ درصدی یافته است.

رشد قیمت خودروها در این هفته

این آمار در حالی ارائه می‌شود که مشاهدات بازار نشان می‌دهد عرضه خودرو به بازار کم شده است و همین موضوع باعث رشد قیمت تعدادی از خودروها شده است.

بازار روز گذشته خرید و فروش خودرو نسبت به هفته گذشته شاهد رشد قیمت تعدادی از محصولات بوده است، فروشندگان خودرو دلیل این افزایش را علاوه بر نوسانات قیمت دلار، کندی فاکتور خودروها توسط خودروسازان می‌دانند. به‌اعتقاد فروشندگان خودرو کمبود عرضه باعث شده است بازار شاهد رشد قیمت در برخی از خودروها از جمله دناپلاس توربو و پژو۲۰۶ تیپ ۲ باشد. این محصولات هفته گذشته با قیمت‌های ۵۱۷ میلیون تومان و ۳۰۸ میلیون تومان معامله می‌شدند اما در هفته جاری قیمت دناپلاس توربو به ۵۳۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۳۱۲ میلیون تومان رسیده است. به گزارش تسنیم، بررسی بازار نشان می‌دهد محصولات شرکت سایپا نسبت به ایران‌خودرو رشد قیمتی نداشته است و عمده خودروها ثبات قیمت را تجربه کرده‌اند. در زمان حاضر بنا به اعتقاد فروشندگان، خودرو در بازار کم است، البته مشتری هم وجود ندارد. در زمان حاضر تیبا صندوقدار با قیمت ۱۹۶ میلیون تومان و کوئیک آر ۲۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 297865
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا