سومین رکورد ماهانه فولاد هرمزگان به ثبت رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز: مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اعلام این خبر گفت: کارکنان تلاشگر شرکت در مهرماه نیز توانستند با تولید ۱۵۳ هزار و ۲۳۲ تن تختال به رکوردشکنی‌های پی‌درپی خود ادامه دهند و گام بلند دیگری برای تحقق اهداف سالانه بردارند.


عطاالله معروفخانی در تشریح چگونگی تداوم این موفقیت‌ها تصریح کرد: با عنایت به تجارب سال قبل که در فصول مختلف سال خطوط تولید شرکت با محدودیت انرژی مواجه خواهد بود، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که تعمیرات اساسی و سالانه شرکت در زمان محدودیت‌های انرژی انجام و خطوط تولید برای تولید حداکثری در زمان‌هایی که با محدودیت کمتری مواجه هستیم آماده شوند.

وی از ثبت رکورد ماهانه در فروردین‌ماه به عنوان گام نخست و محکم همکاران در سال جدید نام برد و گفت: در فروردین‌ماه رکورد تولید ۱۵۰ هزار و ۴۹۴ تن به ثبت رسید و در ادامه این افتخارآفرینی‌ها شاهد بودیم که در پایان شهریورماه نیز با تولید ۱۵۱ هزار و ۷۴۲ تن رکورد فروردین ارتقا یافت و گام دیگری به اهداف ترسیم‌شده نزدیک شدیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: کسب سومین رکورد ماهانه نشان داد ظرفیت‌ها و توانایی‌های کارکنان و خطوط تولید فولاد هرمزگان فراتر از همه محدودیت‌ها است و در صورتی ‌که انرژی لازم مهیا باشد، کارکنان این شرکت با عزمی مثال‌زدنی و با تمام توان خود برای تحقق اهداف شرکت و صنعت فولاد کشور تلاش خواهند کرد.

وی کسب این رکورد ارزشمند را به ‌تمامی کارکنان و ذی‌نفعان شرکت تبریک گفت و افزود: سختکوشان فولاد هرمزگان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی از هیچ تلاشی برای شکستن سد محدودیت‌ها و کسب رکوردهای کمی و کیفی دریغ نمی‌کنند.

معروفخانی اظهار کرد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی در کشور، در سال جاری و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» استفاده از دانش بومی را در همه ابعاد تولید سرلوحه کار خود قرار داده و افزایش تولید و رکوردشکنی‌های پیاپی توسط این شرکت بیانگر اتخاذ استراتژی دانشی و صحیح است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: از زمانی که محدودیت انرژی بر صنعت فولاد کشور تحمیل شد، شرایط را به گونه‌ای فراهم کردیم که به‌محض اتمام محدودیت‌ها با افزایش تولید و رکوردشکنی، کاهش تولید را جبران کنیم. به همین منظور برنامه سنگین تعمیرات را برخلاف سال‌های گذشته در گرمای طاقت‌فرسای بندرعباس که شرکت با محدودیت مصرف انرژی مواجه بود، اجرا کردیم؛ در عین ‌حال با بهینه‌سازی خط تولید، کارخانه را برای دستیابی به اهداف ترسیم‌شده مهیا کردیم.

وی از برنامه‌ریزی هوشمندانه به عنوان یکی دیگر از عوامل کسب این موفقیت‌ها نام برد و در این خصوص خاطرنشان کرد: ازجمله عوامل رکوردشکنی، برنامه‌ریزی و آماده‌‌به‌‌کاری تجهیزات در خطوط تولید است که در هنگام فعال بودن خط تولید، این تجهیزات بتوانند بدون وقفه کار کنند. ضمن اینکه تامین مواد اولیه باکیفیت و به‌موقع نیز به‌ویژه در واحد احیا مستقیم در این مسیر کارگشا و موثر بودند؛ به طوری که با افزایش کیفیت و متالیزاسیون آهن اسفنجی بالطبع کمیت و کیفیت تولید نیز افزایش یافت.

به گفته معروفخانی اتخاذ تدابیری همچون افزایش عمق کوره که سبب کاهش شدید تعمیرات گرم نسوز کوره یا همان کف‌سازی و بانک‌سازی شده و منجر به بهبود پارامترهای تولیدی از قبیل کاهش زمان Power on، کاهش شارژ فلزی، افزایش راندمان، کاهش نرخ مصرف الکترود و کاهش نرخ مصرف نسوز که از شهریورماه در دستور کار قرار گرفته بود از دیگر عوامل دستیابی به این افتخار هستند.
مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش پایانی سخنانش گفت: با همکاری همه مدیران و کارکنان و با همدلی و انسجام هرچه بیشتر تلاش می‌کنیم در سال جاری با تداوم این رکوردشکنی‌ها فراتر از ظرفیت اسمی شرکت تولید کنیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 297870
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا