انبوه‌سازان: دفتر توسعه مهندسی ساختمان به وظایف خود عمل نمی‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  فرشید پورحاجت با یادآوری این‌که دفتر توسعه مهندسی ساختمان گوش شنوایی برای شنیدن دارد اما در عمل اقدامی برای رفع دغدغه‌ سازندگان انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر هیچ کمکی در جهت رفع مشکلات ساختاری انبوه‌سازان انجام نداده است.

وی با تاکید بر این‌که تمام هم و غم این دفتر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان است، افزود: دفتر مذکور به دفتر سازمان‌های نظام هندسی ساختمان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: باید از دفتر توسعه مهندسی ساختمان این پرسش شود که طی سال‌های اخیر چند پروانه طرح و ساخت برای انبوه‌سازان صادر کرده است. متأسفانه هیچ مجوزی صادر نشده درحالیکه یکی از وظایف دفتر مذکور همین است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: این در حالی است که شرکت‌های طراحی و ساخت هستند که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. یک شرکت مهندسی می آید صفر تا ۱۰۰ پروژه را هم تعریف و هم اجرا می‌کند. اما به واسطه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و احتمالاً مصلحت‌اندیشی سیاستی که به درستی در دستورالعمل سال‌های ۸۶ و ۸۷ آمده تاکنون مغفول مانده است.

پورحاجت یادآور شد: طی سه سال اخیر ۵ بار پیشنهاد رسمی را به همراه پکیج برای اصلاح دستورالعمل فعالیت انبوه‌سازان به دفتر توسعه مهندسی ساختمان ارائه کرده‌ایم که همه آنها بایگانی شده است.

وی اضافه کرد: هر زمان هم با مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان صحبت کرده‌ایم وی گفته در دستور کار قرار دارد!

وی همچنین گفت: متاسفانه بخشنامه‌هایی از سوی دفتر مهندسی ساختمان ابلاغ می‌شود که در جهت مخالف انبوه‌سازی و ساخت و ساز در کشور است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: باوجود آن‌که دستگاه‌های نظارتی دستور توقف این بخشنامه‌ها را صادر می‌کنند، دفتر توسعه مهندسی ساختمان آنرا اجرا نمی‌کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 298058
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا