ایران و پاکستان سرمایه‌گذاری مشترک را جدی بگیرند

نجم‌الجاوا، رئیس شورای تجاری پاکستان و ایران در فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان نبود ارتباط بانکی را مهم‌ترین مانع در برابر همکاری‌های تجاری بین ایران و پاکستان دانست.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز: به باور نجم‌الجاوا ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد. در این بین می‌توان به تجربیات موفق در صنعت سرامیک و کاشی که توسط فعالان اقتصادی ایرانی در پاکستان صورت گرفته اشاره کرد. او گفت: چنین تولیداتی در پاکستان، ظرفیت صادرات این محصولات به سایر کشورها را فراهم می‌کند و این گونه ایران مشکل تحریم را حل خواهد کرد.

وی در ادامه به اهمیت تهاتر بین دو کشور اشاره کرد و افزود: منابع ارزی و نقدینگی در هر دو کشور محدود است و متناسب با این شرایط، استفاده از ارزهای ملی ایران و پاکستان می‌تواند یک راهکار باشد. البته آنچه در تجارت مهم است، صادرات و واردات در کنارهم است به این معنا که باید درعین حال که به صادرات می‌اندیشیم، خرید از کشور مقابل را هم در دستورکار قرار دهیم.

رئیس شورای تجاری پاکستان و ایران خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری در بخش مواد غذایی پاکستان را جدی بگیرد. امروز تجار و سرمایه‌گذاران چینی و ترکیه‌ای در این حوزه فعال شده‌اند؛ اما از طرف ایران اقدام گسترده‌ای صورت نگرفته است. این در حالی است که مواد غذایی یکی از بهترین‌ها بازارها در پاکستان به شمار می‌آید.

اقتصاد کلانصنعت و معدنمسکن
شناسه : 298419
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا