مکانیزم تهاتر و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جدی گرفته شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: وی اجرای مکانیزم تهاتر، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در شهرهای مختلف دو کشور، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری بین دو طرف و بسترسازی برای استفاده از خدمات و کالاهای دارای مزیت نسبی از هر طرف را مورد تاکید قرار داد و پیگیری توافقات حاصل این نشست در آینده را ضروری خواند.

جعفر قادری، نایب‌‌رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی، به حمایت‌هایی که باید توسط دولت و نمایندگان مجلس برای توسعه روابط تجاری صورت می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد که موانع و مشکلات را در حوزه‌های گمرکی و مرزی با استفاده از ظرفیت نمایندگان در مجلس شناسایی و پیگیری کنیم.

همچنین دراین  جلسه عبدالحکیم ریگی، رئیس اتاق مشترک ایران و پاکستان، با انتقاد از صدور تعرفه‌های تجاری به عنوان مهم‌ترین مانع در مسیر توسعه تجارت دو جانبه میان دو کشور، تجارت آزاد را بهترین راه‌حل در برابر این مشکل ارزیابی کرد. ریگی همچنین به ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل جهت تقویت تجارت میان دو طرف اشاره کرد و بر ضرورت استفاده ازظرفیت‌های کارنه‌تیر از سوی پاکستان و فراهم کردن بسترهای لازم در این بخش تاکید کرد.

این فعال اقتصادی مکمل بودن ایران و پاکستان در حوزه انرژی را مورد توجه قرار داد و افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در نقطه صفر مرزی با توجه به ارزان بودن انرژی در ایران به منظور تولید انواع محصولات در این منطقه و صادرات در کنار استفاده دو طرف از آن پیشنهاد می‌شود.

ریگی همچنین بازگشایی مرز ریندان با پیگیری‌های دولت پاکستان را اقدام خوبی عنوان کرد که اتفاق افتاده و می‌تواند به تقویت سطح مناسبات و روابط دو کشور کمک کند.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 298431
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا