مطالبه ما درمان بی‌قید و شرط مجروحان معترض است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   پزشکان سه مطالبه اصلی دارند؛اولین و مهمترین مطالبه تمام پزشکان درمان آزاد و بی‌قید و شرط مجروحان اعتراضات اخیر است. البته پزشکان خواهان درمان تمام بیماران اعم از معترضان و ماموران مصدوم هستند. همچنین دومین خواسته ما عدم‌استفاده غیرمشروع از آمبولانس‌ها است. از آمبولانس‌ها فقط باید جهت خدمات پزشکی استفاده شود. با توجه به قسم پزشکان، ما باید مانند گذشته درخصوص پرونده بیماران آسیب‌دیده از وقایع اخیر رازدار باشیم. بنابراین خواهان حفظ پرونده پزشکی مصدومان از طرف مراکز درمانی هستیم. به نظرم خواسته پزشکان کاملا قانونی است و هر دولتی باید این امر را بپذیرد. برخلاف تصورات مطالبات پزشکان براساس قوانین جاری کشور است، حکومت باید آن را بپذیرد. پزشکان غیر از این موارد خواسته دیگری ندارند.
وی با اشاره به استعفای خود از سمت قائم‌مقامی این سازمان، اظهار کرد: دلیل این موضوع عدم احترام به جامعه پزشکی و هتک حرمت به پزشکانی بود که قصد برگزاری تجمعی مسالمت‌آمیز در این سازمان را داشتند. همچنین دلیل دیگر این استعفا تعدی به خانه پزشکان و امنیتی کردن فضای اطراف سازمان نظام‌پزشکی و دانشگاه بود. نه تنها اجازه برگزاری تجمع را ندادند بلکه درهای سازمان نظام‌پزشکی را بسته و اجازه ورود به پزشکان را هم ندادند. چهارشنبه درب‌های سازمان نظام‌پزشکی توسط مدیران نه بلکه توسط پلیس بسته شده است. در زمان اعتراض بنده به برخورد توهین‌آمیز با یکی از پزشکان حاضر و درخواست از آنها برای رها کردن ایشان به من هم بی‌احترامی شد.
قائم‌مقام مستعفی سازمان نظام‌پزشکی بیان کرد: دامنه این بی‌احترامی‌ها به دکتر علویان رییس نظام‌پزشکی تهران بزرگ هم رسید.
زمانی که ایشان در حال صحبت کردن و دعوت به‌ آرامش بود یکی از ماموران با مشت به صورت ایشان ضربه زد که به نظر می‌آید فک دکتر علویان شکسته باشد. در این میان تعدادی از پزشکان بازداشت شدند که هنوز تعداد و اسامی آنها را نمی‌دانیم.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 298492
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا