رشد دوباره درآمد تولیدکننده «آیفون»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این گزارش به عملکرد اپل در فصل سوم سال ۲۰۲۲ اشاره دارد؛ سه‌ماهه‌‌ای که اپل از آن به عنوان چهارمین فصل سال مالی خود یاد می‌کند. بررسی آمار رسمی نشان می‌دهد اپل نه‌تنها از لحاظ درآمد بلکه از لحاظ سود هر سهم فراتر از انتظارات تحلیلگران وال‌استریت ظاهر شده است. اپل که اکنون ارزشمندترین شرکت آمریکا است در برابر تحولات اقتصادی اخیر کاملا مقاوم نبوده و به‌نظر می‌رسد فروش محصولات اصلی نظیر آیفون و همچنین سرویس‌های نرم‌افزاری کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. اپل در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲ موفق به کسب درآمد ۱۵/۹۰ میلیارد دلاری شد، در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند درآمد اپل ۹۰/۸۸ میلیارد دلار باشد. درآمد اپل ۱/۸ درصد نسبت ‌به سال گذشته افزایش یافته است. در بازه زمانی مورد بحث سود هر سهم اپل ۲۹/۱ دلار بود. تحلیلگران انتظار داشتند سود هر سهم در بهترین حالت به ۲۷/۱ دلار برسد.

درآمد آیفون در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲ برابر با ۶۳/۴۲ میلیارد دلار بود که از رشد سالانه ۶۷/۹ درصدی خبر می‌دهد، اما تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند اپل در بازه زمانی یادشده ۲۱/۴۳ میلیارد دلار آیفون بفروشد. درآمد مک با رشد ۳۹/۲۵ درصدی به ۵۱/۱۱ میلیارد دلار رسید و این واحد تجاری نزدیک‌ به دو میلیارد دلار فراتر از حد انتظار ظاهر شد. اپل می‌گوید آیپد در فصل اخیر ۱۷/۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. درآمد آیپد در این سه ‌ماهه‌ ۰۶/۱۳ درصد کاهش یافت و کمتر از عدد پیش‌بینی‌شده توسط تحلیلگران بود (۹۴/۷ میلیارد دلار). درآمد سایر محصولات اپل که مواردی مثل ایرپاد و اپل‌واچ را شامل می‌شوند، در فصل اخیر ۶۵/۹ میلیارد دلار بوده است. درآمد این بخش ۸۵/۹ درصد نسبت ‌به سال قبل رشد کرد. درآمد واحد خدمات اپل در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲ به ۱۹/۱۹ میلیارد دلار رسید که از رشد ۹۸/۴ درصدی نسبت‌ به سال گذشته خبر می‌دهد. همچنین حاشیه سود ناخالص اپل در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲ برابر با ۳/۴۲ درصد بوده، در حالی که تحلیلگران ۱/۴۲ درصد را پیش‌بینی کرده بودند. اپل رهنمود عملکرد مالی خود در فصل اول سال مالی ۲۰۲۳ را منتشر نکرده است.

این فصل اهمیت بسیار زیادی برای اپل و سهامدارانش دارد، چون آمار فروش آیفون ۱۴ به‌طور کامل در آن دخیل خواهد بود. فصل اول سال مالی اپل که مصادف با فصل تعطیلات سال میلادی است همواره درآمد رکوردشکن برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. اپل از سال ۲۰۲۰ به بعد رهنمود فصل اول سال مالی را منتشر نکرده است. اپل موفق شد در فصل اخیر درآمدش را هشت درصد افزایش دهد، آن هم در شرایطی که درآمد فصلی بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری کاهش یافته است. «تیم کوک»، مدیرعامل «اپل»، می‌گوید اگر به‌خاطر تحولات مربوط به ارزش دلار نبود، اپل می‌توانست درآمدش را در فصل اخیر به شکل دورقمی افزایش دهد. مجموع فروش «اپل» در سال مالی ۲۰۲۲ با رشد هشت درصدی به ۳/۳۹۴ میلیارد دلار رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 299029
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا