هشدار قاطع اتحادیه اروپا به ایلان ماسک

به گزارش جهان صنعت نیوز: یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا در مورد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک به او هشدار داد و گفت که این میلیاردر باید طبق قوانین اتحادیه پیش برود.


ایلان ماسک پس از خرید توییتر، در یک توییت رمزآلود نوشت: «پرنده آزاد شد.» با این حال، موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و «تیری برتون»، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی در پاسخ به او نوشت: «در اروپا، پرنده طبق قوانین ما پرواز می‌کند.»

این نظرات در حالی ارائه شده‌اند که مردم هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانند که ایلان قصد دارد توییتر را به چه سمتی ببرد. ماسک پس از خرید توییتر، «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل شرکت و چندین مدیر رده بالای دیگر این شبکه اجتماعی را اخراج کرد که اختلاف ثروتمندترین فرد جهان با سیاست‌های فعلی این پلتفرم را نشان می‌دهد. همچنین او از تشکیل یک «شورای تعدیل محتوا» برای تصمیم‌گیری درباره این شبکه اجتماعی خبر داده است.

پیروی از قانون خدمات دیجیتالی توسط توییتر

نکته قابل توجه دیگر اینکه توییت برتون با هشتگ #DSA منتشر شده بود که به قانون خدمات دیجیتالی (Digital Services Act) اشاره دارد. این قانون، شرکت‌های حوزه فناوری را مجبور می‌کند تا محتوایی مانند سخنان نفرت‌انگیز، تحریک به تروریسم و سوءاستفاده جنسی از کودکان را بلافاصله حذف کنند. انتظار می‌رود که این قانون از سال ۲۰۲۴ اجرا شود. البته ماسک قبلا در گفتگو با برتون، اعلام کرده بود که مایل است از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کند.

ماسک که با بیش از ۱۱۱ میلیون دنبال‌کننده، یکی از محبوب‌ترین کاربران توییتر است، تاکنون درباره موضوعات مختلفی از اعلان‌های تسلا و دیگر شرکت‌هایش گرفته تا میم‌ها و حملات به منتقدانش توییت کرده است. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس قبلا از خودش به عنوان یک «طرفدار آزادی بیان» یاد کرده بود که می‌خواهد توییتر را به عنوان یک «میدان شهر دیجیتال» با محدودیت‌های کمتر برای کاربران تغییر دهد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 299136
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا