احتمال سقوط استقلال و پرسپولیس!

 

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، داریوش مصطفوی که ریاست کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را بر عهده داشت، درباره کاهش محرومیت این کمیته گفت: من به عنوان رییس کمیته تعلیق نشده بودم و خود کمیته تعلیق شده بود و علت آن هم خرابکاری‌هایی است که در باشگاه‌های بزرگ رخ می‌دهد؛ مثل آماده نبودن وسایل و زیرساخت‌های حرفه‌ای و چیزی که باعث صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود.

وی افزود: امسال مشخص نیست اعضا چه کسانی هستند و شنیدم که اعضا را خود کنفدراسیون تعیین می‌کند اما این هشدار را می‌دهم اگر وضع به همان منوال سال قبل باشد، صد درصد باشگاه‌های بزرگ ما مثل پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر، تراکتور باز هم محروم خواهند شد؛ پس به جای اینکه فشار روی کمیته استیناف و بدوی باشد، فشار را روی باشگاه‌ها بگذارید و گزارش تهیه کنید که ایرادات رفع شود. همین الان هن می‌گویند ما در حال تسویه طلب فلانی هستیم یا حتی هنوز وضعیت مالکیت باشگاه‌های بزرگ ما تعیین نشده است. چه کار می‌خواهند کنند؟

مصطفوی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود محل درآمد باشگاه‌ها هم برای AFC سوال است، گفت: در همین کار بورس همچنان مشکل وجود دارد و بنابراین به نظر من باید از کاردان‌ها در این موارد استفاده کنند. اینجا جایی نیست که دست ما باشد و بگوییم بفرمایید شرکت کنید. اینجا دست کنفدراسیون‌ و البته در وهله اول دست خود مدیران عامل باشگاه‌ها است؛ من امیدوارم که با آمدن آقای فتح‌الله‌زاده و حضور آقای تاج و نایب رییسی او آشنایی ایشان با کنفدراسیون فوتبال آسیا، تسهیلاتی صورت بگیرد. البته این تسهیلات سبب نمی‌شود که ما قوانین و مقررات صدور مجوز حرفه‌ای را رعایت نکنیم؛ بنابراین شما این فشار را روی مدیرعامل باشگاه‌ها بگذارید و بپرسید چه کار کردید؟ این فشار را روی بورس بگذارید.

وی در خصوص اینکه مهدی تاج از قول رییس AFC، کمیته مجوز حرفه‌ای را متهم به دروغگویی کردند عنوان ‌کرد: این حرف به من اعلام نشده است. شاید ما دروغ گفته باشیم اما برای تسهیل کار این باشگاه‌های بزرگ و هواداران آنها بود. در همه کشورها، اعضا سعی می‌کنند راه را برای ورود باشگاه‌ها تسهیل کنند اما اینجا یک راه نبود؛ از بدهی گرفته تا طرز بلیت فروشی و قراردادها و … مشکل وجود داشت.

مصطفوی در پاسخ به اینکه آیا به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فشاری وارد می‌شد گفت: به ما فشاری وارد نمی‌شد اما شما باید از مدیرعامل‌ها سوال کنید که چه کار کردید؟ برای ما کاری ندارد و نگاه می‌کنیم و رد می‌کنیم؛ این بار ممکن است کمک سال قبل را هم نکنیم. البته هنوز مشخص نیست چه کسانی عضو کمیته هستند و ممکن است من هم نباشم و علاقه‌ای هم به حضور ندارم چون آدم به جایی می‌رود که آباد باشد. اینجا از صندلی مدیرعامل تا پایین خراب است.

مصطفوی درباره احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته دو یا سه در صورت ادامه این وضعیت بیان کرد: همینطور است. سال‌ها فوتبال ایران به این باشگاه‌ها ارفاق کرد اما نفهمیدند چون آدم‌های دقیقی برای جامعه دقیق نگذاشتند و آدم‌هایی را گذاشتند که از خودشان بودند. صد درصد رانت در این امر کارساز بوده و بنابراین اعتقاد دارم که فشار حتما باید روی مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها باشد و به مردم گزارش بدهند که از روزی که محروم شدیم تا امروز چه کار کردیم‌؛ همچنین وضعیت قراردادها و همه چیزها مخدوش است.

او درباره مدت زمان این محرومیت توضیح داد: این محرومیت یک ساله است اما به شرط تجدید نظر در عواملی که باعث صدور مجور می‌شود؛ تا امروز اثری از پیشرفت در باشگاه‌های بزرگ ندیدم.

مصطفوی درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران گفت: شاید من موافق کی‌روش نباشم اما روش و سیستم کاری او در برگشت تغییر کرده و مقداری دموکرات‌تر شده است‌ و از دیکتاتوری‌هایش کاهش یافته است. به قول برخی دفعات قبل کی‌روش ما را جام جهانی برد و امروز فدراسیون فوتبال کی‌روش را به جام جهانی می‌برد و همین باعث می‌شود تعدیل اخلاق و تفکری در کار خود ایجاد کند و برای حال فوتبال مملکت خوب باشد. من بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را خیلی خوب و فدراسیون هم به خوبی زحمت کشیده است. امیدواریم این زحمت‌ها طوری نتیجه بدهد که تیم ما به مرحله دوم برود؛ خیلی سخت است اما امیدواریم.

منبع :ورزش سه

ورزشی
شناسه : 299204
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا