۲۴۸ روز جنگ در اوکراین

به گزارش جهان صنعت نیوز: در تازه‌ترین اظهارنظرهای صورت گرفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرده که بسیج نسبی نیروهای ذخیره در ماه سپتامبر تکمیل شده و دیگر نیازی به بسیج نیروی بیشتر وجود ندارد. او در نشستی با حضور ولادیمیر پوتین گفت: ۸۲ هزار سرباز در مناطق درگیری و ۲۱۸ هزار نیروی دیگر نیز در پادگان‌ها مشغول آموزش دیدن هستند.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، اعلام کرده که حدود ۴ میلیون نفر در سراسر اوکراین به واسطه بمباران‌های روسیه دچار قطعی برق شده‌اند. خبرگزاری فرنس پرس اعلام کرده که شرکت انرژی DTEK، به عنوان اپراتور تامین برق منطقه کیف ناچار شده که به منظور مهار خاموشی‌ها، برق سایر مناطق را به صورت بی‌سابقه‌ای قطع کند.

دمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین از صحبت خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان خبر داده و اعلام کرده است: از تهران خواسته‌ایم تا ارسال سلاح به روسیه را متوقف کند. اوکراین و متحدان غربی این کشور مدعی هستند که ایران در حال ارسال پهپاد به روسیه است؛ امری که مقامات کشورمان به صراحت آن را رد کرده‌اند.

همچنین دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر گلوله‌باران چندین شهر در مجاورت نیروگاه زاپروژیا، حداقل چهار تن کشته و ۱۰ تن زخمی شده‌اند. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای روسیه، تلاش سربازان اوکراینی برای پیشروی در منطقه شرقی را دفع کرده و یک کارخانه نظامی در نزدیکی شهر پاولوگراد را منهدم کرده‌اند.

 از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا گفته که ایالات متحده ۲۷۵ میلیون دلار کمک نظامی اضافی شامل تسلیحات و مهمات را به اوکراین ارسال خواهد کرد. به گزارش گاردین، آنتونی بلینکن تاکید کرده است: همچنان به تقویت سامانه پدافندی اوکراین متحد بوده‌ایم و دو سامانه اولیه را در ماه آینده به اوکراین تحویل خواهیم داد.

صحبت‌های بلینکن در حالی مطرح می‌شود که وزیر دارایی اوکراین نیز به تازگی اعلام کرد دارایی و اموال برخی از افراد روسیه و بلاروس توقیف و ضبط شده است. بنا بر اعلام اداره امنیت اقتصادی، از ابتدای جنگ تاکنون در حدود ۲/۱ میلیارد دلار از دارایی شهروندان روسیه و بلاروس در اوکراین مسدود شده است.

از طرف دیگر تهدید یک مقام روسیه مبنی بر حمله به ماهواره‌های غربی که به اوکراین یاری می‌رسانند، موجب نگرانی شدید حقوقدانان و مدیران این صنعت در خصوص ایمنی اشیای فضایی شده است؛ گفتنی است تاکنون هیچ کشوری به ماهواره‌ها حمله موشکی نکرده است.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود بازرسان هسته‌ای سازمان ملل به زودی درباره ادعای روسیه در مورد تولید احتمالی «بمب کثیف» به نتیجه‌ای برسند. بازرسان به دو نقطه در اوکراین فرستاده می‌شوند که روسیه ادعا می‌کند این فعالیت‌ها در آنجا انجام شده است.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 299259
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا