گرانی مسکن از خود این حوزه ناشی نمی‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: مشهودی در ادامه گفت: موضوع دیگری که در خصوص گرانی مسکن بسیار موثر است، موضوعی است به نام محدوده شهرها. برای شهرها محدوده تعیین شده است؛ محدوده‌ای که بر اساس یک برآورد جمعیتی شکل گرفته است.

مسوول شورای گروه شهرسازی جامعه مشاوران عنوان کرد: لازم به ذکر است که در تمامی برآوردهای جمعیتی ایران در طول تاریخ اشتباه صورت گرفته است. در نتیجه با جمعیت مازاد رو‌به‌رو می‌شویم.

مشهودی اضافه کرد: از آنجایی که برای این جمعیت مازاد جایی نداریم، عرضه اندک در مقابل تقاضای زیاد منجر به ایجاد گرانی در بازار مسکن می‌شود. از این موضوع می‌توان به عنوان دومین عامل موثر در خصوص گرانی مسکن یاد کرد.

او همچنین گفت: در موضوع تراکم‌فروشی، با زمین کمتر اجازه احداث ساختمان‌های بیشتری داده می‌شود. در ظاهر این طور به نظر می‌رسد که باعث گرانی خواهد شد. اما در عمل مساله تراکم‌فروشی عامل گرانی نیست.

مسوول شورای گروه شهرسازی جامعه مشاوران خاطرنشان کرد: در خصوص عوارضی هم که شهرداری‌ها برای صدور پروانه‌های ساختمانی دریافت می‌کنند، باید در نظر داشت بدون اخذ این عوارض شهرداری قادر به اداره شهر نخواهد بود.

مشهودی در پایان تاکید کرد: در مجموع مساله گرانی مسکن اصلا از خود حوزه مسکن ناشی نمی‌شود. در این خصوص عوامل خارجی بسیار تاثیرگذارند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 299357
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا