جزئیات ریزش مجدد ساختمان متروپل

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدرضا رضایی‌کوچی درباره علت ریزش مجدد ساختمان متروپل که منجر به فوت یک نفر شد، اظهار داشت: عملیات تخریب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال انجام بوده‌ و در حین آواربرداری این اتفاق رخ داد و علت تلفات در این عملیات در دست بررسی است.

او با بیان اینکه تخریب ساختمان ۸ طبقه متروپل باید با محاسبات دقیقی انجام می‌شد، ادامه داد:‌ این ساختمان به شدت آسیب‌پذیر بوده و طبق گزارش ارائه شده، تخریب بخش اعظمی از این ساختمان انجام شده و تنها تکه‌ای از آن باقی مانده‌ است.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: این ساختمان پس از حادثه تلخ ریزش، برای انجام عملیات تخریب و آواربرداری به قرارگاه خاتم‌الانبیا تحویل شده بود و عملیات تخریب ساختمان طول این مدت متوقف نمانده است.

رضایی‌کوچی درباره علت تاخیر در انجام عملیات تخریب گفت: اطراف این ساختمان ناپایدار بافت مسکونی و خیابان پرتردد بوده و نیمی از این ساختمان ۸ طبقه هم ریزش داشته و بسیار آسیب‌پذیر بوده، ازاین رو باید با یک مهندسی دقیق، ریزش کامل این ساختمان انجام می‌شد، چراکه در غیراین صورت ریسک ریزش آن بر خانه‌های مجاور افزایش پیدا می‌کرد.

او ادامه داد: طبق اعلام قرارگاه خاتم‌الانبیا؛ براساس طراحی اولیه، این ساختمان آماده ریزش کنترل شده بود و در حین ریزش کنترل شده هم تمام افراد و کارگران از آن سایت خارج شده بودند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ریزش ناگهانی نبود و این ریزش در ادامه علمیات تخریب کنترل شده، انجام شد، اظهار داشت: این ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرده و منجر به فوت آن خانم شد و باید این موضوع که چرا این ریزش کنترل شده منجر به فوت یک نفر شده، بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

رضایی‌کوچی گفت: تخریب هنوز به پایان نرسیده و آواربرداری به صورت کامل انجام نشده است. این ساختمان بسیار ناپایدار بوده و باید به طریقی ریزش انجام شود که هیچ آسیبی به خانه‌های مجاور وارد نشود.

نماینده مردم آبادان در مجلس: مقصر اصلی ریزش مجدد متروپل سازمان منطقه آزاد اروند است

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: مقصر اصلی ریزش مجدد بقایای ساختمان متروپل آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند است.

سیدمحمد مولوی اظهار کرد: بخش عظیمی از سازه به‌جا مانده از برج ساختمان متروپل آبادان عصر چهارشنبه گذشته چهارم آبان ماه ساعت ۱۶:۴۰ فرو ریخت و منجر به فوت یک نفر شد و باز هم برای آبادان پیام‌آور غم و اندوه بود.

او با اشاره به اینکه کارشناسان پیش از این بر تخریب این ساختمان تاکید کرده بودند، افزود: مقرر شده بود که عملیات تخریب بقایای ساختمان متروپل توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا انجام شود و کارفرمای آن، سازمان منطقه آزاد اروند باشد که ضرورت داشت کارفرما پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه مقصر ریزش مجدد سازه ساختمان متروپل آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند است، گفت: مسوولان امر تجربه اصولی چنین طرحی را داشتند ولی چرا با وجود این موضوع اقدامات امنیتی و پیش‌بینی‌های لازم را انجام ندادند و قطعا ضعف مدیریتی حاصل این اتفاق ناگوار است.

مولوی تصریح کرد: ساختمان متروپل که دوم خردادماه امسال ریزش آن اتفاقی هولناک برای مردم بود و بسیاری از کارگران این ساختمان را به کام مرگ کشاند هنوز هم در حال عزادار کردن مردم است و بعد از ریزش اولیه، دو نوبت دیگر هم ریزش کرد که این دیگر پذیرفتنی نیست. قرار است این سازه هر مدت خانواده‌ای را عزادار کند. مسوولان باید پاسخگوی این موضوع باشند و بازخواست شوند.

مولوی تاکید کرد: به طور حتم در سطح کلان پیگیری‌های لازم را برای تعلل صورت گرفته در خصوص نحوه تخریب بقایای ساختمان متروپل انجام خواهم داد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 299384
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا