شاخص بورس ۱۵ هزار واحد صعود کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاخص هم‌وزن با چهار ‌هزار و ۵۷۴ واحد افزایش به ۳۶۰ هزار و ۸۱۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۳۱ واحد رشد به ۲۱۵ هزار و ۴۱۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۲۷۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۳ هزار و ۹۵۹ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۸۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۶۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۸۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۲۵ واحد، نفت و گاز تروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۱۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۱۱ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۱۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۵۱ واحد، دشت مرغاب (غدشت) با ۳۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)، سازه پویش (خپویش) با ۱۶ واحد و آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۱۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۱۹ میلیون و ۷۹۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۸۳ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۳۳۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۸۳۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۴ هزار و ۵۰۳ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، داروسازی دانا (ددانا)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین بیمه سامان (بساما)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و بیمه تعاون (وتعاون) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 299866
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا