محمدعلی ابطحی: بدون اصلاح کردن، بحران‌ها ادامه خواهند داشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در مورد حرف‌های قالیباف مبنی بر اصلاح حکمرانی، تصریح کرد: اینکه آقای قالیباف یا هرکس دیگری از اصلاحات حرف می‌زنند، گرچه خیلی دیر اعلام کرده‌اند ولی ما از آن استقبال خواهیم کرد و همچنان بر این باور هستیم که مشی اصلاحات برای جامعه ایران مفید است. امیدوارم این افراد چون در مقام حاکمیت هستند، گفته‌های خود را عملیاتی کنند.

وی درباره اینکه این اصلاحات شامل چه مواردی می‌شوند، بیان کرد: مهم‌ترین نکته، اصل پذیرش اصلاح کردن به جای اصرار بر روش‌های فعلی است. طبیعتا سطوح این اصلاحات مختلف خواهد بود که نیازمند انجام اقدامات در راستای نیازهای جامعه به صورت تدریجی است. همچنین رسیدن به فهم مشترک از آنچه که جامعه ایرانی دارد، تاثیرگذارتر و مهم‌تر خواهد بود.

ابطحی با اشاره به عده‌ای از افراد حاضر در دولت که با ایجاد برخی از اصلاحات مخالف هستند، افزود: من از چگونگی نگاه این افراد به مسائل بی‌خبر هستم ولی راهی غیر از اصلاح کردن برای کشور وجود ندارد، وقتی آقای قالیباف به عنوان رییس یکی از قوا چنین حرفی را مطرح می‌کند، ما از آن استقبال می‌کنیم و امیدوارم بدنه اصلی قدرت نیز به این نتیجه رسیده باشند که در این صورت همگی می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم. اگر هم به نتیجه اصلاح کردن نرسیده باشند، همین بحران‌ها ادامه خواهند داشت.

معاون رییس‌جمهوری در دوران اصلاحات درباره برخوردهایی که در ارتباط با جامعه صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این نظرات اصلاحاتی شعاری نیست و اصلاحات باید در عمل اتفاق بیفتد؛ آنچه که با نگاه اصلاح‌گرانه‌ای که آقای قالیباف مطرح کردند، منافات دارد، نشان‌دهنده شعاری بودن این نظرات است ولی اگر خواهان عملیاتی کردن اصلاحات باشند باید کمک کرد که در تمامی جهات عملیاتی شود. یکی از این جهات، عدم خشونت‌ورزی با جامعه و مردم است. از نظر من اصلی‌ترین مواردی که نیازمند اصلاح شدن هستند، تغییر سیاست کلی همراهی و اهمیت دادن به مردم، پذیرش تنوع آرای مردم و نظرات مختلفی که در جامعه وجود دارد، است که باید مسیرهای آن را تعیین کرد تا حرمت و نظرات مردم به جامعه، مدیریت و حاکمیت بازگردد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 300023
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا