لزوم اصلاح در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی در ادامه تاکید کرد: دنیای امروز مانند حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته است و نمی‌توانیم یکی از این حلقه‌ها را جدا کنیم. در حل این مسائل، دولت تنها یکی از زنجیره‌های حاکمیت است؛ بنابراین تا زمانی که اراده حاکمان حاکمیت امروز برای مسائلی مثل برجام، قوی نباشد، دولت‌ها نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند.

لاهوتی درباره نکته بعدی توضیح داد: تجربه نشان داده است که می‌توانستیم برای متوجه کردن نگاه دنیا به انقلاب اسلامی، به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و سرگرم آنها شدن، مسیر سازندگی را پیش بگیریم و یک ایران آزاد، دارای اقتصاد قوی، فرهنگ قوی و ایرانی که الگو و مثال‌زدنی باشد را معرفی می‌کردیم؛ این روش حتی در شرایط امروز نیز می‌توانست تاثیر زیادی بگذارد.

این نماینده ادوار مجلس افزود: پس از انقلاب به دو موضوع توجه نشد که همین دو موضوع در حال آسیب زدن به انقلاب است؛ یکی مقوله اقتصاد و دیگری موضوع فرهنگ است. امروز باید به این دو مساله بپردازیم و آنها را در اولویت کشور قرار دهیم. به باور من اگر موضوع اقتصاد حل شود، مسائل فرعی نیز به تبعیت از آن به خودی خود برطرف خواهند شد. امروز برخی جوانان نگرانی‌هایی دارند، شاید اگر مشکلات معیشتی و اقتصادی را نداشتند، خیلی از آسیب‌های فرهنگی که امروز نگران آن هستیم، برطرف می‌شد.

وی تاکید کرد: بنابراین در حکمرانی باید به تعامل سیاسی با دنیا با حفظ ارزش‌های حاکم بر انقلاب توجه بیشتری صورت گیرد؛ البته در کنار اولویت دادن به مقوله اقتصاد و فرهنگ. اگر توجه کافی صورت نگیرد به همین آسیب‌ها منجر می‌شود؛ هر چند در این ایام عده‌ای نیز از فرصت استفاده کرده و مسائل دیگری را مطرح کرده‌اند ولی باید حواس‌مان باشد که سوءاستفاده‌هایی توسط حاکمان برخی از حاکمیت‌ها صورت نگیرد و دقت کنیم که اگر خواهان اصلاح موضوع اقتصاد و فرهنگ هستیم، در درجه اول باید امنیت حاکم باشد. امنیت حائزاهمیت است، چراکه داعشی که سال‌ها خواهان انجام اقداماتی در کشور ما بود ولی چون نیروهای امنیتی ما بیدار و هوشیار بودند، از همین خلأ استفاده کرد که به حادثه اخیر شیراز ختم شد. بنابراین اگر به امنیت ما لطمه وارد شود، ممکن است در آینده سوءاستفاده‌های دیگری نیز رخ دهد.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به عده‌ای از افراد در حاکمیت که با ایجاد اصلاح مخالف هستند، بیان کرد: از آنجایی که فلسفه حاکمیت توجه به نگاه مردم است، در این خصوص باید به فرمایشات حضرت امام راحل اشاره کنم؛ حضرت امام فرمودند که دقت کنید به هر چیزی که مردم مد نظر دارند و حتی اگر جایی مردم نظری خلاف نظر شما را دارند، باید به نگاه مردم توجه کنید.(نقل به مضمون) بنابراین با توجه به شرایط فعلی معتقدم که برای برون‌رفت از این وضعیت باید همه جریانات سیاسی دور یکدیگر جمع شوند.

لاهوتی در همین باره تاکید کرد: افراد باید به دو دسته تقسیم شوند؛ دسته اول که مخالف نظام هستند که اصلا بحث آنها جدا است ولی دسته دوم افرادی هستند که به دنبال تعالی جمهوری اسلامی هستند. راه‌های رسیدن به تعالی جمهوری اسلامی و دیدگاه افراد متفاوت است که به عقیده من این اختلاف نظرات در بسیاری از مسائل می‌تواند موجب رشد شود. البته این افراد باید در خود ظرفیت شنیدن نظر مخالف را ایجاد کنند. مخصوصا در شرایط فعلی که بحث نظام مطرح است، توصیه من این است که همه جریانات سیاسی و افرادی که خواهان تعالی جمهوری اسلامی هستند، در این راستا با یکدیگر چاره‌اندیشی کنند. بنابراین الان زمان گردهمایی و دورهم جمع شدن همه جریانات سیاسی است حالا با عنوان آشتی ملی یا هر عنوان دیگری مهم نیست بلکه باید نقاط مشترک را کنار هم گذاشته و در جهت حفظ و بهتر شدن مسائل و برطرف شدن نگرانی افرادی که اعتراض بحق دارند، حرکت کنند که همین دورهم جمع شدن‌ها و ایجاد کلام واحد می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی و توطئه‌ها را خنثی کند.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 300029
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا