شرط پوتین برای مذاکره با اوکراین

به گزارش جهان صنعت نیوز: ولادیمیر پوتین دوشنبه شب و پس از پایان اجلاس سه‌جانبه با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت: مادامی که دولت اوکراین تمایلی برای مذاکره نشان ندهد، هیچ فرصتی برای رایزنی در مورد هرگونه توافق با این کشور متصور نیست. پوتین گفت: چگونه می‌توانیم درمورد توافق فرضی با طرف مقابل که برای گفت‌و‌گو با ما مردد است صحبت کنیم؟ صبر می‌کنیم. در حسن‌نیت ما تردیدی وجود ندارد. پوتین تاکید کرد که هر توافقی نیازمند آن است که طرفین دور میز مذاکره نشسته و گفت‌و‌گو کنند.

وی در مورد حملات دوشنبه گذشته روسیه به زیرساخت‌های اوکراین گفت که این اقدام در واکنش به حملات اوکراین به بندر سواستوپول شبه‌جزیره کریمه بوده است. وی همچنین کی‌یف را متهم کرد که در قسمتی از کریدور حمل غلات به ناوگان دریای سیاه روسیه حمله کرده و رفت‌و‌آمد شناورهای نظامی و غیرنظامی را به خطر انداخته است.
پوتین در مورد بازرسی محل انفجار خطوط لوله نورد استریم نیز گفت که شرکت گازپروم محل انفجار را بازدید و خسارات وارده را مشاهده کرده است. به گزارش ایرنا، پوتین گفت که دو گودال ناشی از انفجار کشف شده که یکی از آنها سه متر و دیگری ۵ متر عمق دارد و بررسی محل انفجار بدون تردید نشان می‌دهد که این انفجارها ناشی از یک حمله تروریستی بوده است.
وی افزود که متهم ساختن روسیه به دست داشتن در این انفجارها یاوه‌گویی است. پوتین در ادامه این کنفرانس خبری گفت که روسیه، ترکیه را برای ساخت مرکز تامین گاز صادراتی خود به اروپا برگزیده چراکه همکاری مستقیم با شرکای اروپایی دشوار بوده و همکاری با ترکیه آسان‌تر است.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 300436
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا