بیش از ۹۰ درصد بازداشتی‌های حوادث اخیر آزاد شده‌اند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در حاشیه همایش بسیجیان قوه قضاییه و وزارت دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در اغتشاشات اخیر چند نفر دستگیر شدند ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: جلسات محاکمه کسانی که به صورت مسلح در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند، به صورت علنی منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.

مصدق درباره حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: برای عملیات این حادثه دو نفر باهم آمده بودند که یک نفر وارد حرم شده بود و نفر  دیگر جدا شده بود که شاید همه کاره نفر دوم بود که دستگیر شد. بعد از دستگیری نفر دوم با اطلاعاتی که داد،   ۵ تا ۶ نفر در این مورد که مطلع بودند، دستگیر شدند و تحقیقات ادامه دارد.

معاون اول قوه قضاییه با با بیان اینکه یکی از پرسش‌های مردم از ما این است که با مفسدان و اختلاسگران چه کرده‌ایم؟ گفت: بسیاری از مطالب را نمی توانیم بگوییم، گاهی اوقات فردی را دستگیر می کنیم و در همان روز نخست با یک مصاحبه فردی که مسئولیتی هم ندارد، حکم اعدام او در اذهان عمومی صادر می‌شود اما با بررسی پرونده میبینیم که هیچ مستنداتی وجود ندارد و فرض کنید پس از مدتی مجازات ۱۰ سال زندان برای این فرد صادر می‌شود و  مردم با این حکم قانع نمی‌شوند بنابراین با انتشار خبر نادرست مردم دچار تشکیک می‌شوند.

وی درباره سامانه هوشمند ارجاع کارشناسی گفت: دیروز جلسه‌ای با متولیان این حوزه داشتیم و براساس اطلاعاتی که از  دادگستری‌ها داشتیم و  اقداماتی  که  انجام دادیم به صورت نمونه در ۲ استان آن را پیاده و اجرایی کردیم و تصمیم داریم در کل دادگستری‌ها آن را انجام دهیم و  دیگر با این سامانه یک پرونده که بدون ارجاع مانده باشد، نداریم.

اخبار برگزیده
شناسه : 300692
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا