ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی ضمن بیان اینکه آمریکا می‌خواهد آنچه او می‌خواهد باشد و کشور‌ها بشوند گاو شیرده برای آمریکا افزود: «خودشان را طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند.»

رییسی در سخنرانی خود در پاسخ به حرف‌های بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا درباره ایران بیان کرد: «او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس‌جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.»

وی با بیان اینکه «ما گفتیم زندگی مردم را به لبخند و اخم دیگران بند نمی‌کنیم و این را برنتافتند بنابراین باید هوشیار و با بصیرت باشیم» اعلام کرد: «قدرت ما فقط به موشک و قدرت نظامی‌مان نیست، قدرت ما به حضور میلیونی مردم در روز ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی است. آمریکا تصور کرده می‌تواند نسخه‌ای که برای برخی کشور‌ها مثل لیبی و سوریه پیچیده را اینجا هم اجرا کند، زهی خیال باطل. چند بار تجربه می‌کنید ایران را، چرا درس نمی‌گیرید از این همه تجربه؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما سر فرود نخواهد آورد. به آنچه فکر می‌کنید به اسم آزادی به سر مردم افغانستان و سوریه و عراق چه آوردید، اینها پیش‌روی ماست. ما دیدیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید، اما ملت ایران به رهبری امام و مقام معظم رهبری و اتکا به خون شهدای حرم و امنیت آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد.»

این پاسخ رییسی به سخنان بامداد جمعه جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا است که در گردهمایی تبلیغاتی برای مایک لوین نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» اعلام کرد «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»

همچنین در این میان ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در توئیتی به حرف‌های بایدن پاسخ داده است؛ کنعانی در توئیت خود ضمن بیان اینکه «آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچ‌گاه آزادی‌بخش نبوده است» نوشته که «آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی‌ثباتی به همراه آورد. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و… پیش چشم ملت‌های منطقه و جهان است. از پدرخوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش بر می‌آید نه غیر آن.»

روز گذشته به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور مردم و برخی از مقامات مانند محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهوری، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در خیابان‌های منتهی به سفارت سابق آمریکا صورت گرفت.

در بخشی از قطعنامه پایانی این تجمع آمده: «ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از اقدامات انقلابی مجلس محترم، دولت ارزشی و جهادی و دستگاه محترم قضا مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه‌انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کار‌ها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت خطیر دانسته و از مسوولان امر می‌خواهیم ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم صف معترضان و اعتراضات بحق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راهکار‌های قانونی بیان انتقادات را فراهم سازند.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 301321
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا